• temperatura -4.0°C

Z/Po Klu na dworzec

Sobota, 13 stycznia 2018 · dodano: 16.01.2018 | Komentarze 6

Dziś wycieczka do Milanówka na otwarcie do zaprzyjaźnionej galerii... niestety akurat trwa remont linii kolejowej i od Grodziska do Warszawy Zachodniej pociągi się nie zatrzymują, trzeba było dojechać do Grodziska i dalej autobusem. Ostatecznie ja pomagałem podwieźć Klu na dworzec (a potem z dworca), zaś lavinka z Kluską dalej jechały już same. Może byśmy się kopsnęli z Grodziska rowerami, ale mróz, wiatr i noc.

Kluska ponoć miała świetne wejście, bo na widok kubeczków z kolorowymi napojami zawołała "O! Ekspelyment!" Bardzo tym zaplusowała, bo galeria ma w manifeście "eksperyment i laboratorium"... co prawda jak to często bywa w przypadku sztuki nowoczesnej, pomyliła sztukę z poczęstunkiem, ale to już szczegół.

A z tymi eksperymentami skojarzyło się, bo w domu ostatnio często bawimy się w barwienie wody, dosypywanie sody oczyszczone, kwasku cytrynowego itp. Ale też inne, ostatnio bawiliśmy się papierowymi kwiatami, które rozwijają się w wodzie.

Różne kształty i długości płatków (co wpływa min. na szybkość rozwijania).

Korzystamy z mrozu i zwiększyliśmy produkcję lodu, przenosząc ją na balkon.

| 17:13 piątek, 19 stycznia 2018 | linkuj To może ja w międzyczasie tylko wspomnę, że zamiast mylić sztukę z poczęstunkiem lepiej przeprowadzić ich syntezę - otrzymamy wtedy sztukę mięs.
A to dopiero nie lada sztuka!
| 17:14 czwartek, 18 stycznia 2018 | linkuj Nie o to mi chodziło... poradzić zawsze sobie jakoś można ;-) Z tym rozsadzaniem butelki, to było szukanie odpowiedzi, czy powiększa objętość, czy nie.
Gość wariag | 15:24 czwartek, 18 stycznia 2018 | linkuj E tam, jak zwykle przekombinowywujesz ;) Wstawię do garnka po prostu, jego nie rozsadzi.
| 21:45 środa, 17 stycznia 2018 | linkuj Plus jeden na balkonie i jak tu poważne eksperymenty robić!
| 21:43 środa, 17 stycznia 2018 | linkuj Kombinujesz dobrze, ale... zależy jeszcze jak się zachowuje etanol przy zamarzaniu. Znalazłem tabelkę temperatur zamarzania, dla różnych roztworów procentowych, niestety nie znalazłem nic o objętości:

Ale załóżmy, że etanol zmniejsza objętość... pytanie czy objętość takiego roztworu po zamarznięciu to wypadkowa objętość po prostu suma objętości czystej wody i etanolu osobno, czy też roztwór ma zmienione istotnie właściwości.

Tyle teoria, teraz prachtyka - widziałem fotki zamarzniętej wódki w szkle i butelki były całe (więc chyba jakoś istotnie objętość się nie powiększa - ale może było sporo powietrza w szyjce, albo mocna butelka). Z zamarzaniem i rozsadzaniem szklanych butelek dużego doświadczenia, ale kiedyś kolega na Sylwestra wystawił piwo na balkon, żeby się schłodziło i mu rozwaliło butelkę... z drugiej strony widziałem kiedyś nie naruszoną butelkę zamarzniętego piwa, więc hmmm.
Gość wariag | 20:34 środa, 17 stycznia 2018 | linkuj A gdyby tak zamrozić gorzałę to powinno jej objętościowo przybyć, dobrze kombinuję ?

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa iewac