po mieście x5

Czwartek, 29 września 2016 · dodano: 30.09.2016 | Komentarze 0

To skrzyzowanie jest znane z tego, że na Google Street View stoi meteor 2017.

Ostatnio jakiś kierowca skosił znak... w tym roku widziałem już tutaj identyczny wypadek ze skoszeniem tego samego znaku. Może bym się zdziwił, jak na tym skrzyżowaniu w ogóle można wypaść z drogi, gdybym codziennie nie widział  jak ludzie jeżdżą samochodami.

Ot przykładowo dwie sytuacje tego samego dnia - skręcając w lewo, zatrzymuję się na skrzyżowaniu by przepuścić jadący z naprzeciwka samochód. Nagle słyszę, że nadjeżdżający z tyłu samochód nie zwalnia - aha, pewnie chce mnie wyprzedzić mimo że zjechałem na środek pasa. I faktycznie - wyprzedził i skręcił w lewo (pasem ruchu w przeciwnym kierunku) tuż przed nadjeżdżającym samochodem . W ogóle to ostatnio coraz częstszy manewr - skręcający w lewo samochód jednocześnie wyprzedza jadąc lewą połową jezdni skręcającego w lewo rowerzystę. W tym roku już ze trzy razy mi się to zdarzyło (+1 dzisiejszy).

Kolejny przykład z tego samego dnia - jedziemy z Kluską na dworzec, gdy dojeżdżamy do skrzyżowania, samochód przed nami zatrzymuje się przed pasami by przepuścić kobietę z wózkiem. Nagle z poprzecznej ulicy szybko skręca w naszą samochód ścinając zakręt... a kobita za kierownica jeszcze gada przez telefon. Dobrze że ta pani z wózkiem zdążyła już zejść z pasów.

W obu przypadkach szczęście, że nikt akurat nie był na pasach, bo inaczej mogło sie to skończyć tragicznie. A na poniższym obrazku dobrze, że nikt nie stał lub przechodził przy pasach... A ile razy ktoś nie ma szczęścia i jest w niewłaściwym momencie właśnie w takim feralnym miejscu? To co się dzieje na drogach to jakaś masakra.