Podkowa Leśna i Las Młochowski

Niedziela, 15 maja 2016 · dodano: 17.05.2016 | Komentarze 15

Ruszamy zasadniczo z silnym wiatrem w plecy.

Margerytkowa łąka... jest plan, jeśli za parę lat przy okazji szału komunijnego Kluska będzie też chciała białą kieckę, to jej wypożyczymy i na tej łące zrobimy sesję zdjęciową.

Taka klimatyczna miejscówka na rozwałkę i przeczekaniu krótkiego siąpienia (które na szczęście nie przeszło w ulewę, uff)

To może porzeczkówki na drugą nóżkę? Ups, chyba trochę się zgalaretkowała, trzeba jeść łyżeczką.

Wille na Turczynku

O, tu jeszcze się ostała tablica starego typu... w większości rezerwatów w okolicach już wymienili na nowsze

Cyklogrobbing musi być, czyli cmentarz w Podkowie Leśnej

Mogiła żołnierzy węgierskich którzy zginęli 5 września 1944r. Tutaj dosyć obszerny artykuł o Wegrach w 1944 w Podkowie i okolicznych miejscowościach. Na przykład nie bardzo wiadomo jak zginęli, bo są różne wersje, na przykład że zabili ich Niemcy być może za kontakty z AK, w ogóle z tego powodu internowano część Węgrów (część żołnierzy przeszła do partyzanktki AK) i jedna z wersji mówi że zostali zastrzeleni ranni lub chorzy Węgrzy, którzy mogli utrudniać ewakuację reszty... ale jest też wersja że popili bimbru i zabawiali się strzelaniem do krów i tę zabawę przerwała żandarmeria niemiecka strzelając do strzelających. Jest też wersja, że jadąc bryczką wjechali na minę.

Poza tym, nie wiadomo czy jest tu pochowanych trzech Węgrów (tyle jest krzyży i nazwisk)... można bowiem znaleźć wzmianki o pięciu, tylko że ponoć nie znaleziono przy nich dokumentów.

Kwatera z okresu Powstania Warszawskiego (tutaj chowano zmarłych w szpitalach w Podkowie powstańców).

A tu taka ciekawostka, dodam że plakietki na grobach (tylko nieco prostsze - z literami AK lub WP) są na grobach w Milanówku.

Jedziemy dalej - mapa Podkowy Leśnej dla niewidomych

Jakiś trainspotting musi być... nowa WuKadKa (EN97 od Pesy), w tym roku Newag ma dostarczyć 6 nowych składów (39WE), ciekawe czy już jakieś dotarły i czy już jeżdżą.

Las Młochowski - mapka szlaków. Z tymi szlakami rowerowymi to ciekawa sprawa, widze że wrócili do koncepcji trzech pętli. Mam fotki sprzed 8 lat, wtedy szlaki były numerowane (było ich co najmniej 7, albo nawet i 9), problem w tym że nie były zaznaczone nigdzie na mapie... mapa owszem była, ale stara i właśnie z tymi pętlami.

Tablica 8 lat temu - z pętlami, gdy w terenie były numerki.

Teraz są trzy szlaki-pętle oznaczone kolorami... swoją drogą kolor brązowy jako wybór tła to średni wybór. Ja rozumiem, że chcieli być oryginalni i owszem ładnie wyglądają, ale są średnio widoczne... znak na białym tle widać z daleka, a brązowy, zwłaszcza dziś gdy świeciło słońce i było dużo cieni na skrzyżowaniach trzeba było się zatrzymać i rozejrzeć za znakami.

O, a tu jeszcze ostał się znak z numerowanymi szlakami.

A tu przykładowa fotka sprzed 8 lat

A oo Szlak Powstańczy, cyferki pokazują numery kolejnych mogił do których prowadzi. Swoją drogą szlak ten nie jest na mapce na tablicy zaznaczony.

A oto kolejne mogiły - nr 1

nr 2

Szlak oznaczony flagami ;-)

nr 3, 4, 5

nr 6

nr 7

Owczarnia... olaliśmy ten zakaz i cpr, który co chwila ma obniżenie na wyjazd z posesji, a na drodze ruch znikomy.

Podjechaliśmy do Milanówka, gdzie lavinka wsiadła w pociąg, a ja jechałem dalej rowerem... pod wiatr. Na szczęście znacznie zelżał od rana.

A ja w drodze powrotnej zahaczyłem o taką miejscówkę.

Rzut okiem na poziom Pisi Tucznej

I jeszcze tylko nie władować się pod jakąś chmurę deszczową... co się udało

| 17:13 środa, 25 maja 2016 | linkuj No mniej więcej tak... z dokładnie, to jadąc od wiaduktu nad A2 przy MOP Baranów do Baranowa... łąka jest przy rzeczce, ale ostatnio część już była wyżarta przez krowy ;-)

Podobna łąką margerytkowa (ale nie pamiętam czy aż tak), była przy drodzez Baranowa przez Stanisławów do Izdebna... za mostem na Pisi Tucznej, między przysiółkiem Łysa Góra, a pierwszymi zabudowaniami Izdebna.
| 16:36 środa, 25 maja 2016 | linkuj To jest za trasą A-2, mniej więcej w okolicy MOPu pod Holendrami Baranowskimi. Łąka przy mostku.
lec33 | 10:22 środa, 25 maja 2016 | linkuj Margerytkowa łąka... pięknie wygląda. A można wiedzieć gdzie to jest bo nie kojarzę?
| 14:29 czwartek, 19 maja 2016 | linkuj No to hop na wegańską nutę:

Jutro znów zgłodNIEJEMY!
Potem znów coś pożremy
Nie pierwszy raz...
| 13:45 czwartek, 19 maja 2016 | linkuj To ja poproszę całość, będę śpiewać Klusięciu kołysanki :)
| 07:34 czwartek, 19 maja 2016 | linkuj Poranne la-la

"Ada! To się wyjada!
To stryjka rada - no bo jak nie
Przyjdzie - i sam wszystko zje
(ou JE!)"

To śpiewałem ja, stryj Huann, rowerzysta pierwszej kategorii!
| 21:25 środa, 18 maja 2016 | linkuj No dobrze, lodówka uratowana (patrz: mój wpis na bsie ździś), to i ja w nastroju łaskawszym.
| 21:06 środa, 18 maja 2016 | linkuj Muszę kiedyś przerobić całe przedwojenne Bodo na wersję gastralną. Coś tam na przykład:
"Ach żryj - bo właśnie
Huann zjadłby - i za chwilę mlaśnie!"
| 21:03 środa, 18 maja 2016 | linkuj @oelka - a racja, przecież one już będą jednonapięciowe... aż zerknąłem co z EN95 i widzę że został zmodernizowny i jest już dwunapięciowy.

@huann - dedykacja jest tak oczywista, że nawet nie ma co pisać. Jest w domyśle, bo po co niby bym wrzucał po raz kolejny fotkę Pisi Tucznej z tego samego miejsca
| 15:40 środa, 18 maja 2016 | linkuj Oj, Klusce by się spodobało. :)
| 12:58 środa, 18 maja 2016 | linkuj Khe! La la:

Pełen grill – to coś, co dziś podnieca!
Pełen grill – dorzucę więc do pieca:
Bef-sztyk, rum-sztyk
Znika w sekund kilka, w mig!

Zwykły grill - a już wiecie sami,
Co i jak wdychacie godzinami,
Ech, och, uch, ach,
I krztusicie się, że strach!
| 10:17 środa, 18 maja 2016 | linkuj Sójki wyżarły.
| 07:54 środa, 18 maja 2016 | linkuj Jestem zniesmaczony. Nie dość, że Pisia Tuczna bez dedykacji - to jeszcze Rezerwat Parów - i ani słówka. Idę sobie zatem do lodówki nucąc "kaszanki, parówki - ja wszystkie Was karkówki - grillować chcę!", a Wy sobie róbcie, co chcecie. ;P
oelka
| 20:16 wtorek, 17 maja 2016 | linkuj Nowe na WKD będą jeździć od niedzieli 29 maja, po zmianie napięcia. A to oznacza ostateczne rozstanie z EN94. Jedna z ostatnich okazji na przejazd EN94 będzie w sobotę 21 maja. Jest nawet rozpiany rozkład na dwa obiegi całodzienne.
| 18:59 wtorek, 17 maja 2016 | linkuj A tam wypożyczymy, giezło lniane się jej uszyje, wianek zaplecie i pogoni za krowami. ;)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa enera