po mieście

Środa, 4 maja 2016 · dodano: 06.05.2016 | Komentarze 0

Czerwończyk uroczek (Lycaena tityrus)

To chyba czerwończyk uroczek (samiczka)

Zdjęcie od góry niestety niewyraźne, ale widać mniej więcej jak wyglądała.

To może być czerwończyk uroczek (samiczka), ale po tym jednym zdjęciu trudno na 100% powiedzieć.

skrzydełka po prawej trochę pogięte

czerwończyk uroczek! A konkretnie ten oto samczyk.

Do w miarę pewnej identyfikacji modraszkowatych zazwyczaj potrzebne są zdjęcia zarówno wierzchu jak i spodu skrzydełek, przy czym dotyczy to zarówno modraszków jak i czerwończyków. Przy czym nie zawsze to wystarczy (zwłaszcza u modraszków).

Spód skrzydełka żółtawy, ale na zdjęciach mi nie wyszedł, bo nim zdążyłem zrobić zdjęcie, motylek je trochę rozkładał i ustawiał się do słońca tak, ze spód był w cieniu i prześwietlone skrzydełko wyglądało na szare. Ale ja widziałem jaki był mniej więcej kolor, a układ plamek jest w miarę wyraźny (te plamki były rozstrzygające w identyfikacji).

Mniej pewne

pokolenie letnie -samiec, czy samiczka?

Chyba samiczka

A to raczej samiec

Czerwończyk uroczek -samiec

Czhyba czerwończyk uroczek samiczka (zdjęcia nie udało się zrobić, ale zdążyłem rzucić okiem na wnętrze skrzydełek).