Do Białej Rawskiej

Sobota, 2 kwietnia 2016 · dodano: 04.04.2016 | Komentarze 2

Pierwsza rozwałka na trasie w Puszczy Mariańskiej pod kościołem

Korabiewice - kapliczka w okolicach podworskich i tablica na niej upamiętniająca powstańców styczniowych

Dwór w Woli Pękoszewskiej i kolejna rozwałka

Chojnata

A tu kolejny dwór

i kościół tamże

Po drodze musimy sforsować jedną ze słynnych marsjańskich dolin, co zajmuje nam półtora dnia

Gdy byliśmy przy CMK przemknęło Pędolino... a że zwykle jeżdża dwa jeden po drugim, to chwilę potem przemknęło kolejne

Biała Rawska i rzeka Białka

Klimatyczny mostek na Białce

Żaba... oprócz niej były jeszcze dwa łabędzie, ślimak, jabłko, gruszka

Mostek kolejki rogowskiej na... nie na Białce, tylko na jakimś bezimiennym cieku wodnym

Kolejka c.d.

Dawny budynek stacji

No i koniec

Wiosna po polsku

Zameczek

W parku

Znaleźliśmy płyty Summer Day, szukaliśmy wiosny, albo chociaż jesieni czy zimy, ale znaleźliśmy tylko znowu letnie przy hydrancei

Kościół w Białej Rawskiej, ponoć znajduje się w rejonie dawnego cmentarzyska słowiańskiego, a na nim stała ponoć  gontyna wodza drużyn Mazurów (Białego).

Dwór Rzeczków

Zwizualizowaliśmy sobie mieszkającą tuta pannę Klementynę, która hodowała kury... oczywiście rasowe. Kury panny Klementyny zdobywały nagrody na różnych prestiżowych konkursach kur rasowych. Konkurencje w których celowały to:
- skok na płot
- bieg po glizdę

Oto kurnik i kojce dla tych kur

Ojciec panny Klementyny był miłośnikiem węgierskich win i próbował hodować tutaj winogrono (z owoców dobrze mu rosły tylko porzeczki) i zrobić węgierskie wino. Jakkolwiek by się nie starał, zaw2sze mu wychodziło mazowiecki i do tego tanie.

Oto jego piwniczka win

Mama zaś cierpiała na permanentną migrenę, dlatego jej mąż sprowadzał zagraniczne specyfiki... żeby wyszło taniej, kupował większe ilości po cenach hurtowych, toteż został jeszcze dziesięcioletni zapas.

Na koniec po drodze jeszcze zrobiliśmy mini rozwałkę w pewnej stodówłce, gdzie mieliśmy bliskie spotkanie z przyrodą... znaczy z kotem. Kot wyraźnie miał chętkę na gołębia, ale ten przysiadł bardzo wysoko na gałęzi i kot mu się przyglądał zdegustowany.
- Skubany. Wyżej nie mógł usiąść. Ech.