Świąteczny Sajgon i kwiatki w lesie

Piątek, 25 marca 2016 · dodano: 25.03.2016 | Komentarze 2

Dziś był przedświąteczny... a właściwie już świąteczny Sajgon na mieście. Tłumy w sklepach, koszmarny ruch samochodowy, w wielu miejscach tworzyły się zatory (zwłaszcza przy wyjazdach z parkingów marketowych) itp. A ja rowerem myk myk bokiem, zresztą nie tylko ja.

Myk nad Pisię Gągolinę, pofocić kwiatki... skoro już oficjalnie mamy wiosnę

Złoć żółta

śledziennica skrętolistna

Zdrojówka rutewkowata

Zawilec żółty na razie ma tylko pączki

No i moja ulubiona przylaszczka pospolita

Czosnek niedźwiedzi, do kwitnienia jeszcze daleko, ale jest już kilka zielonych połaci w liściach czosnku

Wiem, że stali czytelnicy będący miłośnikami grzybków, mogą być zawiedzeni, dlatego teraz nadpisiowa kolekcja hubek

Przerwa na kawę

Kolanko Pisi, dla porównania fotki tego miejsca w warunkach zimowych

Na zdjęciu tego nie widać, ale w głębi dwie sarny forsują Pisię

A tutaj szyja meandru zostanie niedługo przecięta, jest już na niej wyżłobiony rowek, którym rzeka przy wyższym stanie płynęła... trzeba tu zaglądać, żeby nie przegapić momentu przecięcia i powstania starorzecza.

Kotki kwitną... a właściwie bazie, bo Kluska się obrzurza gdy mówimy z to są kotki "Nie kot!".

Na CMK remont mostów i wiaduktów... tych których tylko połową do tej pory wymienili, teraz wzięli się za drugą połówkę. Skoro na pewnym odcinku tor wyłączony, to może część pociągów puścili objazdem, co by wyjaśniało dlaczego w Skierniewicach spotkaliśmy Pędolino. Tu most na Pisi

Zresztą pociągi na tym odcinku wyraźnie wolniej teraz jeżdżą, gdy wyłoniło się Pędolino zza horyzontu zdarzeń, zdążyłem wyciągnąć aparat i strzelić fotkę, normalnie nie miałbym szans.

Przejeżdżając pod stacją w Żyrardowie postanowiłem jeszcze zobaczyć co stoi na peronie. Okazało się że to piętrus typu push-pull, na który składały się :
- lokomotywa TRAXX Bombardiera, u nas pod nazwą EU47 Hetman (każda lokomotywa ma patrona, tutaj Jan Zamoyski)
- 2 wagony sterownicze Twindexx Bombardiera
- 2 wagony środkowe Twindexx Bombardiera

Zobacz też wpisy na pocztówkach :
- Push-pulle
- Hetmany

Od 2008 Koleje Mzowieckiego mają 11 takich wagonów sterowniczych, 26 środkowych, a od 2011 11 lokomotyw... wychodzi to jakieś 3,3 wagonu na lokomotywę. Wydaje się, że to trochę mało skoro nierzadko zestawiane są składy z dwoma wagonami sterowniczymi tak jak tu. świadczy o tym też ostatni zakup - od Pesy zakupione zostały dwie nowe lokomotywy Gama, oraz 2 wagony sterownicze i aż 20 środkowych Sundeck... przy czym jednym z wymogów była kompatybilność ze składami Bombardiera.

I oto wjeżdża Wiedenka w mieszanym składzie (szkoda, bo liczyłem że upoluję Gamę i Sundeck sterowniczy).
- lokomotywa TRAXX Bombardiera, czyli EU47 Hetman
- 1 wagon sterowniczy Twindexx Bombardiera
- 4 wagony środkowe Sundeck Pesy (trudno je odróżnić od Twindexxów, bo tak samo malowane, chyba najłatwiej po dwóch okienkach na pokładzie pośrednim, Twindexx ma tylko jedno).

W międzyczasie przejechały jeszcze dwa Impulsy i EN57 w łódzkich barwach InterRegio