Winko Dnia

Poniedziałek, 7 marca 2016 · dodano: 08.03.2016 | Komentarze 2

Jako że jestem miłośnikiem tanich win (jeśli chodzi o radosną tfurczość przez duże TFU na etykietkach, a nie w kontekście konsumpci), to dzień mi zrobiła znaleziona po drodze flaszka po winku Pierun. Grzmoci błyskawicznie! Mnie też dosłownie zwaliło z nóg... ze śmiechu.

A taki fajny mural znalazłem w Sochaczewie (jeszcze kilka fotek na blogu pocztówkowym)

O, zainstalowali światła z sekundnikiem

Muzeum już kiedyś zwiedzałem, więc dziś tylko rzut okiem zza płotu

Bzura river

Nad rzeką za kościołem wyrosło coś, co chyba jest drogą krzyżową, itp.

Natomiast z drugiej strony mostu, poniżej zamku nad Bzurą jest tor dla motorów... niezbyt przyjemne sąsiedztwo. W tym miejscu lepiej nie schodzić nad rzekę, bo można się utopić w błocie. A jak się trafi, że coś po nim jeździ, to jazgot motoru jest mocno uciążliwy nawet na zamku... my tak trafiliśmy, gdy podjechaliśmy zobaczyć zamek po rewitalizacji i po obfoceniu szybko się zmyliśmy, bo to żadna przyjemność siedzieć w takim hałasie.

A oto i zamek

Mapka w nieco większym rozmiarze tutaj

Patrzyłem czy nie będzie jakiegoś napisu w stylu Zbyszko z Gągoliny, Zima 1576, 2543 dni do cywila... ale nic nie znalazłem, tylko jeden wpół zatarty podpis z nieokreślonego okresu.

Jeśli chodzi o tablice informacyjno-edukacyjne, to oprócz tych o zamku, jest też o I wojnie i wojnie pozycyjnej nad Bzurą. Są zdjęcia archiwalnie i mapa ataku gazowego nałożona na współczesną mapę topograficzną.

Jest też o II wojnie, a dokładniej o  kampanii wrześniowej.

Najrdzewiej jest pod latarnią... czy jakoś tak

W parku naokoło zamku znajdziemy taką oto mogiłę z czasów rewolucji 1905 roku

A tuż obok pomnik Chopina (w końcu do Żelazowej Woli jest stąd rzut beretem)

Wąskotorowy przystanek

Ciuchcia przed muzeum sochaczewskiej wąskotorówki

I przy sochaczewskim dworku

Budynek dworca typowy dla Kolei Kaliskiej, jeszcze kilka takich jest między Warszawą a Kaliszem.

Ruiny cegielni w Boryszewei

A na koniec klimatyczny mostek na Pisi

Tu był chyba kiedyś wodowskaz, ale podziałki już niestety nie ma :-(