Chlup ! Marian

Sobota, 16 maja 2015 · dodano: 18.05.2015 | Komentarze 6

Dziś zaczęliśmy od łażenia po bagienku, z okazji skrzynki.

To kwitnące na biało zielsko, to okrężnica bagienna

A to pływające, to jakiś gatunek rzęśli (może nie jeden, a kilka)

Werrona włączyła skrzynkę bagienną do tematyki Marianowej, ale jakoś tak słabo zaakcentowała tą tematykę. Więc my w czynie społecznym dopisaliśmy pół rozdziału:

Chyba każdy mieszkaniec dorzecza Pisi Gągoliny, Suchej (Żyrardowskiej i Mariańskiej), Suchszego Dopływu Suchej, a nawet Utraty ma swoje ulubione bagienko, stąd też niemal każdy tutejszy geokeszer ma kesza na jakimś mokradle. Pan Marian też miał swoje ulubione bagno, właśnie to. Przez pewien czas nawet mieszkał na nim, unikając służby wojskowej. Żywił się żabimi udkami i karaskami, jednak raz w miesiącu musiał pójść do miasta po pączka i właśnie pod cukiernią capnęli go żandarmi

(powiększenie fotki)

Następnie zrobiliśmy sesję zdjęciową pt. Pan Marian i Pani Jola w hamaku na bagnie. W rolę Pana Mariana wcieliłem się ja, w rolę Pani Joli lavinka.

No dobra, koniec tego dobrego, jedziemy. Tabliczka z kapliczki w Bartnikach

Droga Skierniewice - Bolimów, wyciachali spory pas lasu wzdłuż drogi, ponadto co 20m jest na asfalcie takie coś...  43km? Skąd oni to mierzyli?

Rozwałka nad Rawką

Cyklogrobbing jakiś musi być - wizyta w Wólce Łasieckiej

i w Huminie

Po drodze, przy opuszczonej chałupce

Guzów - kościół jakoś chyba spomarańczowiał, czy mamy omamy? Rzut okiem z boku - faktycznie go przemalowali

Obejrzeliśmy też stan prac przy remoncie pałacu

Chcieliśmy wyjechać z drugiej strony, ale okazało się że brama jest zamknięta z powodu ogrodzenia parku... ta droga to właściwie tak obok parku biegła, ale cóż. Za to okazało się, że za kościołem da się wejść do parku, który poza tym jest ogrodzony ze wszystkich stron (no z wyjątkiem jeszcze jednej luki przy 50-tce, bo jakiś samochód wypadł i skasował siatkę).

Naokoło podjechaliśmy  do cmentarza z I wojny, zobaczyć czy na głazie zamontowali wreszcie jakąś tablicę (nie zamontowali... wcześniej była na takim betonowym pomniczku, ale go usunęli).

Pomniczek katyński, bo go chyba dawno na blogu nie było

A  w którejś wsi za Wiskitkami...  to ja wymienię tuzin palet na dwie dudy i trochę tarcicy.

| 20:13 poniedziałek, 18 maja 2015 | linkuj Co więcej - z kilometrażu wycieczki wynika, że napis został przygotowany właśnie na ten dzień i tę okazję!!
| 19:55 poniedziałek, 18 maja 2015 | linkuj @huann - ożeszku, faktycznie ;-)
| 19:54 poniedziałek, 18 maja 2015 | linkuj Tam na tych zaostrzonych słupach z tyłu jest jeszcze drut kolczasty ;-) A ja się zastanawiam, czy nie jest to przypadkiem kamuflaż do podkradania wody z wodociągu, albo gazu z gazociągu... oczywiście ruskiego, to by była (zwłaszcza w kontekście tematyki kapliczki) sprawiedliwość dziejowa
| 19:27 poniedziałek, 18 maja 2015 | linkuj To nie jest 43 km, a znak oznaczający przejechanie przez kol. Meteora 43000 km na bikestatsie (patrz na samej górze po lewej;). Jedzenie oczywiście też zauważyłem ;P
Gość wariag | 18:43 poniedziałek, 18 maja 2015 | linkuj Strasznie pogmatwana symbolika tego pomniczka katyńskiego.
| 17:13 poniedziałek, 18 maja 2015 | linkuj I niestety strasznie śmierdziało nawozami sztucznymi, bo obok parku jest jakaś wytwórnia lub magazyn. Nie mają szczęścia właściciele. Kto im będzie chciał tu robić eventy, jak w okolicy taki smród.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa towac