avatar Miejsce robienia kawy do termosu: Żyrardów. Od 2009 nakręciłem 108163.15 km z czego 15463.65 wertepami i wyszła mi mordercza średnia 16.90 km/h

Wycieczka na eSeŁkę nr 4

Sobota, 29 marca 2014 · dodano: 29.03.2014 | Komentarze 3

W zasadzie mieliśmy dołączyć do Werrony na wycieczce z nowymi geokeszerami z okolic. Jednak wirus, który lavinka przywlokła z Warszawy (ma teraz szlaban na wyjazdy do stolicy) zaatakował w końcu mnie... długo się broniłem, ale jak w końcu i lavinka i Kluska i babcia stały się wylęgarniami tego paskudztwa, to stężenie tego w domu przekroczyło wartość krytyczną i poległem. Początkowo choroba miała lekki przebieg, ale wczoraj rozłożyło mnie zupełnie, już w nocy niewiele spałem i byliśmy zmuszeni odwołać wycieczkę... ale dziś rano czułem się znacznie lepiej, znaczy nadal chory ale jako tako na chodzie. No i ta pogoda za oknem. Powoli jakoś się zebraliśmy i ruszyliśmy niewiele przed południem na wycieczkę.

Kapliczka w Radziwiłłowie.

O! Pieńki! Czyli grzybki dla wariaga

Potem wbiliśmy się w boczne dróżki leśne w poszukiwaniu mogiły

Z tą mogiłą, to dłuższa historia... jakoś ciągle nie mogłem się zebrać żeby jej poszukać, bo jest tak totalnie w środku lasu i to w takim zakątku, że dosyć trudno tam dojechać... znaczy wiedzieć którymi dróżkami i gdzie skręcać. Niby jest nawet zaznaczona na mapach topograficznych geoportalu, ale nigdy nie miałem ich zgranych ze sobą.

A choć jest ona zaznaczona na mapie Bolimowskiego Parku Krajobrazowego którą nie raz miałem ze sobą, to jednak kilka innych mogił było źle na niej zaznaczonych, więc nie miałem pewności na ile dobrze jest ta zaznaczona (o dziwo okazuje się że jednak dobrze zaznaczyli)... poza tym do takiego terenu i szukania mogiły w lesie to mapa ciut za mało dokładna.

Później w przewodniku Lechosława Herza "Bolimowski Park Krajobrazowy" znalazłem taki kawałek:
W mogile na skraju lasu na pn-zach od kościoła spoczywa młody praktykant leśny. Jak opowiadają miejscowi  w 1922 r. zastrzelił się z powodu nieszczęśliwej miłości, a wcześniej  prosił, aby go pochować w tym miejscu. Przy mogile jest świerk zasadzony po jego śmierci.

I niby wszystko poprawnie, ale szukałem na skraju lasu niedaleko kościoła i nic nie znalazłem... tylko szukałem kilkanaście do stu metrów od kościoła, a mogiła jest jakieś 1,1km! I niby opis poprawny, ale wprowadza w błąd. Zresztą teraz to już nie jest skraj lasu, bo pola w mniejszym lub większym stopniu zalesione.

Pewnie bym jeszcze kilka razy przeszukał okolice kościoła, gdyby nie to, że znalazłem waypoint przy mogile na Wayypoint Game i okazało się że ta mogiła w lesie i ta opisana w przewodniku, to jedna i ta sama mogiła. A dziś wreszcie przygotowałem się przed wyjazdem na jej poszukiwania, na miejsce dotarłem bez pudło, ale trochę trwało nim udało mi się ją znaleźć, bo w okolicy jest plątanina dróżek znakomicie utrudniająca orientację wedłu mapy i satelity.

Nad Rawką okazało się, że tylko jedno przęsło mostu kolejowego zostało wyremontowane (ale przyczółki po całej szerokości)... hmmm.

Tutaj udało się złapać dwa pociągi na eSeŁce.

Dalej lavinka szukała dwóch moich skrzynek... przy drugiej spotkalismy kolejny pociąg.

Wypatrzyliśmy też kolejny podparty słup trakcji.

Jeszcze tylko fotka z dedykacją dla Panów Marianów i do  domu.