• temperatura -2.0°C

Z przymrozkiem pod noskiem

Środa, 4 grudnia 2013 · dodano: 04.12.2013 | Komentarze 4

Żyrardów - Mrozy - Jesionka - Radziwiłłów - Skierniewice - Maków - Maków Kolonia - Wola Makowska - Sielce Lewe - Polesie - Parma - Bobrowniki - Arkadia - Nieborów - Bolimów - Miedniewice - Wiskitki - Kozłowice Nowe - Żyrardów

Rano pod wiatr, ale lekki. Według ICMu temperatura od -1 do 2°C, a według pogodynki od -2 do 0°C... wszystko solidnie zmrożone, to mogło być nawet mniej, ale na Słońcu przyjemnie ciepło, to pewnie więcej.

Nad Rawką

O, nowy witacz... tam na Maku jest Maków - kraina uśmiechu ;-)

Jeziorko w lesie Zwierzyniec było zamarznięte po całości

A oto i Maków

Hmmm...

W temacie grzybków dla wariaga...

No to pojechałem tam... kierunek północny, a wiatr tylno-boczny. Jak wykręcałem na zachód, to jakby teraz bardziej wiało (albo się wzmógł, albo tutaj na otwartych przestrzeniach bardziej się rozpędza) i od razu zimniej się robiło.

Grzyby to potężna siła górotwórcza... przynajmniej jeśli chodzi o orogenezę mazowiecką i Góry Słomme

Z tym zdjęciem miałem problem... bo Google ostatnio wprowadziło autokorektę, której nie da się wyłączyć z poziomu Picasy. Ponoć da się z poziomu G+, ale toto wywaliłem, bo tam takich wynalazków psujących mi Picasę było więcej. No i trzeba kombinować naokoło :-/ Po autokorekcie wyglądało tak:

Jedziemy dalej

I grzybki dla wariaga... od razu w postaci mrożonki

Polesie

Parma

Bobrowniki

Młyn nad Skierniewko-Łupią

Arkadia

Płotek parku w Arkadii jest wymieniany, oraz część drzew przy drodze wycinane

Tu wbiłem się w las szukać cmentarza... nie znalazłem, ale teraz na mapie z geoportalu dokładnie go zlokalizowałem i następnym razem będę wiedział dokładnie gdzie szukać.

Ale za to znalazłm takie coś i do tego grzybki dla wariaga w kwasie mrówkowym

Odtąd wiatr w plecy, a Bolimów zyskał nowy witacz (albo wcześniej go nie zauważyłem)

Albo jakoś wiatr osłabł, albo po prostu go nie czuyłem... za to w Miedniewicach wyraźnie się wzmógł, a jego siłę odczułem, jak wykręciłem by wjechać do Żyrka i miałem wiatr w pysk.
Kategoria łódzkie, >100

| 12:51 piątek, 6 grudnia 2013 | linkuj @huann - zaiste, ale już w październiku był :-)
@wariag - bardziej chyba wschodnio-łódzka... bo ja piszę korzystając z historycznego podziału, a do eskadra przyporządkowana wg współczesnych granic administracyjnych
@yurek - ależ pogoda była wręcz idealna :-) słońce świeciło, więc na postojach człowiek nie marzł, było sucho i bezśnieżnie, jedynie wiatr trochę przeszkadzał początkowo... ale jak się wzmógł, to wiał mi już w plecy. Dziś byłoby faktycznie ciężko ;-)
| 21:51 środa, 4 grudnia 2013 | linkuj Piękny dystans w taką pogodę.
Gość wariag | 21:30 środa, 4 grudnia 2013 | linkuj A w Polesiu jak widać stacjonuje Zachodnio Mazowiecka Eskadra Obserwacyjno-Opryskliwa plantacji grzybków. W ostatnim nalocie użyli chyba ciekłego azotu?
| 20:49 środa, 4 grudnia 2013 | linkuj Wiatr dziś był najpierw z SW - umiarkowany; wzmógł się do silnego i skręcił w W po południu. A w Nieborowie przed pałacem jest nowy asfalt!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa luzla