Suchszy Dopływ Suchej

Wtorek, 11 kwietnia 2023 · dodano: 12.04.2023 | Komentarze 6

Tym razem bardziej na mokro, czyli dolina Suchszego Dopływu Suchej. Po drodze wstąpiłem jeszcze na glinianki w Wiskitkach, licząc że może uda mi się spotkać zaskrońca, bo lubią się tam wylegiwać w trawach. I owszem, spotkałem ale nie udało mi się uwiecznić na zdjęciach.

Za to po drodze spotkałem padalca na ścieżce. Z padalcem kiedyś miałem problem, bo nigdy nie mogłem zapamiętać, czy jest to beznoga jaszczurka, czy płaz. Za każdym razem musiałem sprawdzać i w końcu po latach sprawdzania utrwaliło mi się to w głowie.

Glinianki

Suchszy Dopływ Suchej to moja prywatna nazwa tego bezimiennego cieku wodnego, bo kiedyś regularnie wysychał, a nawet przez większość roku bywał suchy. Ale i tak miejsce było urokliwe, dolinka... o ile tak to można nazwać, jest dosyć płaska i płytka, ale wyraźnie ma zaznaczoną granice między terenem zalewowym i lasem, mimo że różnica wysokości jest minimalna, "skarpa" ma kilkanaście cemtymetrów wysokości, może ciut więcej.

Po wyjściu z lasu wygląda to tak - linia drzew po lewej to przebieg koryta rzeczki. Została ona kiedyś uregulowana, no i regularnie wysychała, czasami przez większość roku była sucha... ale za renaturalizację wzięły się bobry, pobudowały tamy na pierwotnym korycie, a rzeczka wylewa na łąki i tam sobie rzeźbi nowe koryto. No i od tej pory nie wysycha.

No to wkładam woderki z nieśmiertelnego OP-1 i chlup!

Wiodoczek ze środka łąki w jedną i druga stronę.

Dochodzę do koryta i malowniczo kładących się wierzb

Bobry wykorzystały ich pnie i między nimi zbudowały tamę

Kępy olch wyznaczające uregulowane koryto

Kolejna tama

Jest i żeremie, ostatnim raz jak tu dotarłem, to go nie było

Podwodne łąki

I pasący się na nich zatoczek

Dzielny pływak

Ale zawsze to wygodniej się czegoś złapać

Kwiatkiem dnia były oczywiście kaczeńce (czyli knieć błotna), bo na kosaćce jeszcze za wcześnie

Mikroslimaczki

Takie owady urządziły sobie gody na mojej kamizelce

Ścierwiec, jak sama nazwa wskazuje, najłatwiej tego chrząszcza znaleźć na padlinie

I znowu kotki wierzby, które z dużym prawdopodobieństwem zidentyfikowałem jako wierzbę purpurową. Na tym krzaczku kwiaty żeńskie

A tu inny kotek, trudno jeszcze stwierdzić, co to za wierzba

| 10:12 sobota, 15 kwietnia 2023 | linkuj @huann - jak są komary, to nie jest chodzenie, a bieganie ;-P
| 10:11 sobota, 15 kwietnia 2023 | linkuj @Trollking - tylko trzeba z nim stanąć z bliska oko w oko... bo z ostatniej fotki to ciężko wnioskować ;-)
| 10:10 sobota, 15 kwietnia 2023 | linkuj @Marecki - Uhm, też najpierw z brzegu kombinowałem jak koń pod górę, a potem już na spokojnie z wody mogłem się nimi zająć :-)

My kupiliśmy dawno temu z demobilu i przyznam, że to był bardzo dobry zakup, wielokrotnie nam się przydały.
| 23:24 środa, 12 kwietnia 2023 | linkuj Cieszy fakt naturalnej renaturalizacji, czy jak to nazwać :) A chodzenie po bagnie tradycyjnie wciąga - zwłaszcza, gdy jeszcze brak komarów.
| 23:19 środa, 12 kwietnia 2023 | linkuj Wystarczy spojrzeć w twarz padalca, żeby wiedzieć, że to kawał gada :)

Faaaajne te fotki, oczywiście makra rządzą.
| 21:10 środa, 12 kwietnia 2023 | linkuj Też dziś widziałem kaczeńce, choć co chwile dostep do niego blokowały mi krzaki. Polatałbym sobie po wodzie. Woderki, kurde, chyba pomyśle nad takim zakupem..

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa wkazd