Odwiedzić pierwszy szałas

Czwartek, 23 kwietnia 2020 · dodano: 26.04.2020 | Komentarze 7

Po drodze spotykamy pierwsze dmuchawce... ale nie mleczy, tylko podbiałów pospolitych.

Prawie na miejscu, idziemy w zieloność

I skok w bok

Szałas, który zaczęliśmy budować w kwietniu zeszłego roku, wygląda tak.

Szałas jest po dwóch rozbudowach - w październiku Kluska zażyczyła sobie przedsionek, a potem drugi pokoik. Poza tym dorzuciliśmy też trochę gałęzi na pierwotną konstrukcję.

Dziś za to dobudowaliśmy pokoik dla kucyków i innych zabawek.

Gotowe, można się wprowadzać.

Pozostałe elementy bazy

Przenosimy głaz

Ale tego nie, bo jest za duży... swoją drogą ciekawe, że w pobliżu każdego z naszych szałasów jest spory głaz narzutowy. No, może z wyjątkiem czwartego, ale tamten to nie my wybieraliśmy lokalizację, tylko wyremontowaliśmy istniejący (za to jest przy skrzynce "Ruda darniowa", więc można zaliczyć).

Mam na was oko (i gębę i nogę).

Muszę sprawdzić w ostatnich wpisach jak zidentyfikowałem tego motyla... (edit: osadnik egeria)

Pluskwiak jakiś

A tu pozostały tylko pióra

Wszechogarniająca zieleń grabów z grądu

No cóż, pora wracać

| 17:25 poniedziałek, 27 kwietnia 2020 | linkuj Ten czwórkąt miałby kształt latawca... wydłużonego, bo jeden szałas jest w drugim lesie ;-) Ale spoko, dobuduje się tu jeszcze ze dwa szałasy i może wyjdzie pięciokąt foremny, pentagram kopnięty, albo inna szczególna i z pewnością magiczna figura.
lec33
| 09:58 poniedziałek, 27 kwietnia 2020 | linkuj gdyby szałasy nanieść na mapę i połączyć liniami to pewnie powstał by "czwórkąt" Radziejowwicki ;)
| 05:53 poniedziałek, 27 kwietnia 2020 | linkuj Drugi szałas faktycznie nieprzypadkowo powstał obok głazu... właściwie głaz był głównym powodem naszej tam bytności i właśnie dlatego postawiliśmy tamtem szałas -będzie w następnym wpisie :-)

Ten znad Pisi z poprzedniego wpisu... no, tu historia jest bardziej skomplikowana, najpierw była skrzynka w pniaku na skarpie w pobliżu mostka, potem ktoś w logach zauważył że dosłownie kilka-kilkanaście metrów w bok jest fajny głaz i przenosząc skrzynkę z pniaka, który się rozpadł ulokowałem ją właśnie tam. Tam często bywamy i bywaliśmy i teraz powstał szałas. Aha i ze skarpy wystają jeszcze dwa nieduże, zastanawiamy się, czy to nie są fragmenty tego na skarpie ;-)

No i ten ze zdjęcia powyżej... odkryliśmy go dopiero po zbudowaniu szałasu spacerując po lesie dookoła.
| 04:16 poniedziałek, 27 kwietnia 2020 | linkuj Może to nie przypadek, że w pobliżu Waszych szałasów są głazy narzutowe, tylko podświadomy wpływ jakiś tajemniczych sił ;)
| 20:43 niedziela, 26 kwietnia 2020 | linkuj @Marecki - my mamy w tym lesie kilka namierzonych głazów... no może nie jakichś ogromnych, raczej takich średniej wielkości

@Trollking - dzięki z apodpowiedź, nawet jeśli "chyba". Sądząc po śmieciach (których zawsze najwięcej tam, gdzie się da dojechać samochodem), ta miejscówka jest w miarę bezpieczna, a jak nas tam nie ma, to łatwo nie zauważyć szałasu idąc pobliską ścieżką... a teraz coraz bardziej liście go maskują.

Co ciekawe, ktoś upgrade;ował nam szałas - przybył kolejny pniak do siedzenia w środku, zostało zrobione okienko, a od zewnątrz przybyło parę kawałków kory i chyba gałęzi.
| 20:19 niedziela, 26 kwietnia 2020 | linkuj Ten pluskwiak to tarczówka rudonoga. Jak zwykle z dopiskiem "chyba" :)

Fajne lokum. I o dziwo nie zostało zniszczone przez rodzimych "miłośników lasu".
| 19:06 niedziela, 26 kwietnia 2020 | linkuj Kiedyś kolekcjonowałem głazy narzutowe,w sensie zaliczałem je na wycieczkach. Z tymi w Brandenburgii to miałem ich ich z 30-40

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa degot