Kwiatkowycieczka nad Pisię

Piątek, 22 marca 2019 · dodano: 22.03.2019 | Komentarze 1

Skoro zaczynają już kwitnąć złocie w parku, to pora sprawdzić co tam nad Pisią Gągoliną. Otóż, rośnie już czosnek niedźwiedzi - ta zielona łacha po drugiej stronie rzeki, do kwitnienia to jeszcze daleko, może nawet z miesiąc, ale liście już są.

Kwiatów jakoś bardzo dużo nie ma, na kwitnące łany nie ma co jeszcze liczyć, ale jak się połazi nad rzeka, to można już sporo różnych kwiatków odnaleźć.

Jest oczywiście złoć żółta.

I śledziennica skrętolistna (tej chyba najwięcej spośród kwiatków)

Pączki zawilców... ale potem udało mi się rozkwitające, a nawet rozkwitnięte zawilce gajowe.

Ziarnopłon wiosenny znalazłem tylko jeden.

Kokoryczy ze dwie-trzy.

Kokorycz w towarzystwie złoci i śledziennicy.

Zdrojówka rutewkowata.

Tiaaa... trzeba uważać, żeby się nie poparzyć.

Poza tym nad Pisią znalazłem takie kotki wierzbowe.

I takie leszczynowe... przekwitnięte, dlatego nie są żółtawe. Chyba, bo wydaje mi się, że to nie są olchowe.

A te chyba jeszcze nie zdążyły zakwitnąć... albo w ogóle nie rozwinęły się.

To tyle nad Pisią, a tymczasem po drodze.

Dobre, ruderalne stanowisko z podbiałkami.

Kotki brzozowe... jeszcze nie kwitną, teraz to bardziej balaski niż kotki.

Kotki topolowe.

Kotki wierzbowe. Były zarówno nierozkwitnięte bazie różnej wielkości, jak i już kwitnące.

W mieście trafiłem na takie coś... kwiaty najbardziej przypominają mi klon jesionolistny, ale to jeszcze do sprawdzenia.

Wczoraj wrzucałem zdjęcia męskich kwiatów cisa, ale męczyły mnie kwiaty żeńskie i dziś wiedząc już czego szukać, podjechałem poszukać ich. I udało się - na pierwszym zdjęciu z lewej kwiat, z prawej... nie wiadomo, ale może być pączek.

A tu więcej kwiatów żeńskich (być może nawet wszystkie).

Oprócz kilku sporych krzaków koło resursy, jest też jeden ciekawy cis w parku. otóż, kiedyś ścieżka biegła centralnie pod tym cisem... bowiem zaczął się on przechylać na lewo, na ścieżkę i tutaj została wydeptana ścieżka z lewej obchodząca cis. Podczas rewitalizacji parku, ścieżkę w ogóle przeprowadzono bokiem, a cis coraz bardziej się przechylał. Niestety końcówka się złamała (albo ktoś ją złamał), ale sam cis odbił mniej więcej w miejscu, gdzie biegła stara ścieżka.