• rower Zardzewiały Rower itp

Po osie w błocie na trenażerze

Niedziela, 13 stycznia 2019 · dodano: 13.01.2019 | Komentarze 2

Dziś pogoda taka, że aż żal Azorka za drzwi wystawić, a co dopiero rower... deszcz, wiatr i upał taki, że bałwanki się topią, krótko mówiąc - galopująca odwilż.

W tych okolicznościach przyrody, postanowiłem "pojeździć" na trenażerze. Do osiedlowych kręciołków daleko nie mam, widzę je z okna.  Rzecz jasna na siłkę pojechałem rowerem. Zaopatrzyłem się w ręcznik do wycierania siedzeń i oparć (wzorem miejscowych babć i dziadków, którzy już 5 minut po deszczu ostro napierają na tych urządzeniach), potem okazało się, że przydałby się też parasol. I wodery, bo wsiąść na rowerek i się nie utopić było niezłą sztuką.

Oto sprzęt, na którym dziś jeździłem i "jeździłem":

No to do roboty - mżawka zalewała mi okulary, że nie widziałem gdzie jechałem, wiatr zwiewał mnie ze śliskiego siedzenia, więc musiałem się mocno trzymać, żeby nie spaść w głęboką kałużę, albo mokrą zaspę.

Potem się przesiadłem na stacjonarny tandem poprzeczny. W sumie, tak na moje oko, wykręciłem ze 200 kilometrów, no może 250... a co mi tam, bez kozery powiem czysta! Jechałem ostro z górki, miałem zarąbiste przełożenie, toteż kilometry stukały w zatrważającym tempie, szczególnie gdy nastawiłem nachylenie na całkowicie pionowe (100%) i zaczął się spadek swobodny.

Na koniec miałem nie lada dylemat, które kilometry wrzucić na bikestatsa - te z dojazdu do rowerka stacjonarnego na prawdziwym rowerze, czy też z samego rowerka... ostatecznie zdecydował rzut monetą.

Tak w ogóle wykręciłbym więcej kaemów, ale trzeba było wrócić na popołudniową kawę. Mój błąd, że nie zabrałem zestawu piknikowo-wyprawowego, znaczy termosu z kawą, kubka, zagrychy i obrusika. Następnym razem, tak przygotowany wykręcę najmarniej pincet.