Na jagody między deszczami

Środa, 11 lipca 2018 · dodano: 14.07.2018 | Komentarze 3

Pogoda jaka jest, każdy widzi za oknem... ostatnio albo leje, albo leje. Znaczy albo leje się żar z jasnego nieba, albo leje deszcz - tak czy inaczej człowiek mokry, albo od potu, albo od deszczówki.

. Po nocnych i porannych deszczach postanowiłem zaryzykować i pojechać do lasu na jagody (ale dalej, bo tam są ładniejsze), najwyżej mnie zleje, albo się ugotuję. Rano jeszcze po drodze jakieś mżawki krążyły, ale potem się rozpogodziło i zaczęło się robić gorąco... Ja zaś zainstalowałem się w lesie i zbierałem systemem - dwa kubki (po 0,5l) i fajrant, czyli kawka, kanapki, ebook, a potem znów dwa kubki i fajrant itd.

A poza tym jeżyny się zaczęły, nazbierałem kontrolnie jeden kubek najdojrzalszych.

Szyszki na dębie... właściwie to nie są prawdziwe szyszki, tylko galasy, które wytworzyło drzewo które zaatakował  owad letyniec szysznica, oczywiście tego nie zbierałem, bo po co mi larwy letyńca?

Żeby nie było, że dziś nie ma żadnych robali - najpierw latolistek cytrynek (nazwę ma tak opisową, że nawet nie wiedząc jak wygląda, po samej nazwie można by go rozpoznać).

Dostojka malinowiec

- Posuń się z tego kwiatka bo się nie mieszczę.
- E dryblas, może pora trochę schudnąć?
- A w trąbkę chcesz?

Ten mniejszy kolega z uszkodzonym skrzydełkiem, to też może być jakiś mniejszy gatunek dostojki... ale głowy nie dam.

Ponieważ gdzieś tam daleko na zachodzie zaczęło grzmieć i co prawda ta burza raczej mi nie groziła, bo chmury szły zasadniczo na północ, ale skoro już atmosfera zaczęła się zagęszczać, to pora się zmywać, bo jak nie ta, to następna mnie dorwie. I faktycznie, gdy wyjechałem z lasu zobaczyłem że z południa, zza torów zbliżają się ołowiane chmury, no to długa!

Pośpiech pośpiechem, ale przy torach warto się zatrzymać i zrobić fotkę pociągu - tu ED72Ac w barwach Polregio jedzie jako InterRegio z Łodzi do Warszawy.

W Sokulach zaczęło kropić... ale też zobaczyłem tam, że uciekłem głównej chmurze, która już przeszła na tę stronę torów... gdybym z pół godziny później ruszył, to byłbym właśnie pod tą chmurą. Ja dostawałem tylko jakimiś pobocznymi bryzgami, w Działkach zaczęło bardziej padać (ale nie była to totalna zlewa), a jak w Żyrardowie dojechałem do parku, to w ogóle przestało padać. Pod domem chyba w ogóle ledwie pokropiło, bo chodniki już prawie suche były.

W Żyrardowie właściwa zlewa przyszła później z kolejną chmurą, ale mnie już było wszystko jedno.

| 04:15 niedziela, 15 lipca 2018 | linkuj Sporo nazbierałeś tych jagód :)
U nas było zbyt dużo chętnych na jagody i pozostały już tylko same krzaczki. Natomiast wczoraj trafiłem właśnie na jeżyny.
| 13:35 sobota, 14 lipca 2018 | linkuj To u nas, jak widać na załączonych zdjęciach, jagody są. Może nie ma jakiegoś wybitnego urodzaju i trzeba trafić na miejsce gdzie są... generalnie trzeba szukać na stanowiskach o bardziej wilgotnym podłożu, bo tam gdzie jest suchy las to faktycznie bida z nędzą.

Stanowiska kurkowego nie sprawdzałem, bo też mam w odległości dwudziestu kilku kilometrów od domu, a jak już mogłem wyskoczyć do lasu, to wolałem jechać na pewniaka, bo lepsza jagoda w garści niż kurka na dachu. A z grzybami póki co słabo, ostatnio zaczęły się pojawiać pierwsze niejadalne, ale i tych mało... zobaczymy może jeszcze się ruszy po obecnych opadach.
| 12:54 sobota, 14 lipca 2018 | linkuj W Jamboru też już były tydzień temu pierwsze jeżyny. Kurek brak (zbyt długo trwała susza), jagódki na działce wielkości ziarenka pieprzu przez te jagodzone upały :(

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa scsie