Rowerzyście w mordę wind i wiadro deszczu za kołnierz

Piątek, 29 lipca 2016 · dodano: 03.08.2016 | Komentarze 0

Plan był taki - jedziemy z Kluską do Warszawy. Jeśli będzie burza )codziennie ostatnio zapowiadają jakieś burze, a ich nie ma), to dojeżdżamy tylko do wujka i tam się chowamy, a jesli będzie ładnie to jedziemy na masę krytyczną. Mieliśmy mieć z wiatrem, a mieliśmy sporo bocznego :-/

Postój w Grodzisku na placu zabaw.

Tradycyjna przerwa na ciastko.

Siesta... jakieś 15 sekund

Placozabawowy parking rowerowy

Ponieważ zaczęły nadpływać czarne chmury, zaczęliśmy się zbierać... i nas dorwało po drodze do Milanówka, trochę nas zmoczyło nim się schowaliśmy pod wiaduktem. Kurczę, ulewa przyszła 2-3 godziny wcześniej :-/

Jak przestało bardziej padać, przeskoczyliśmy na poczekalnię kolejową. Kluska poza butami była sucha... trzeba było jej założyć kalosze. po posiłku, program artystyczny - taniec. Ludzie w poczekalni powinni się cieszyć że nie śpiew ;-)

Ponieważ dalej padało (mniej lub bardziej), poza tym ulice w okolicach dworca były pozalewane (jak dalej nie wiedzieliśmy... potem się okazało, że w Milanówku było najgorzej), to zdecydowaliśmy się kontynuować podróż pociągiem.

Ale to nie koniec przygód - podjechał zmodernizowany kibel (a dokładnie EN57AL), który ma trzy wieszaki rowerowe. Było już w środku trzech rowerzystów - dwóch wisiało, jeden oparł rower o drzwi naprzeciwko. lavinka ciepnęła rower opierając o ten oparty o drzwi, po czym wyskoczyła trzymać i wpychać Whehoo z Kluską, chwile trwało nim wmanewrowaliśmy sie do środka. Potem pomanewrowaliśmy tak że ja stanąłem z rowerem w poprzek (tak że wsiadający i wysiadający mogli jakoś przejść), a lavinka z Kluską usiadły.

Krótka sonda wykazała że wszyscy rowerzyści wysiadają przed nami - kolejno najpierw ten z opartym rowerem w Pruszkowie, a potem ci z wiszącymi w Piastowie i Ursusie Niedźwiadku... Generalnie zabawa polegała na tym, żeby poprzesuwać tak rowery by każdy mógł wysiąść, coś w rodzaju tej układance w ramce, co jest jeden kwadracik pusty, a resztę trzeba przesuwać. Ten z Pruszkowa musiał przesunąć rower lavinki i oprzeć z boku by wysiąść (drzwi otwierały się te o które się oparł). A potem jeden na jedną, drugi na drugą stronę... trzeba było przy tym ominąć mnie (ja trzymając rower pośrodku nie bardzo mogłem pomagać, tylko dyrygowałem) i ewenualnie przesunąć rower lavinki (która zajmowała się Kluską). Ogólnie było wesoło i integracyjnie.

Po wizycie i zdeponowaniu Kluski u wujka, ruszyliśmy z powrotem, lavinka znów do Milanówka (ale od drugiej strony) i w pociąg, a ja do samego Żyrka.