Po lesie x4 (na jagody)

Wtorek, 12 lipca 2016 · dodano: 14.07.2016 | Komentarze 9

x1 - w roli głównej Kubek z Grzybem (znaczy grzyb na kubku - a ten w jagodzinach to czubajka)

x2 - tym razem występuje Kurakowy Kubek Rodowy, czyli mój pierwszy blaszany kubek. W rolach drugoplanowych oczywiście czubajki, no i jagody.

x3 - Poziomkowy Kubek

W trakcie zbierania jagód zaczęło padać, a potem fest lunęło... była taka zlewa, że nawet pod parasolem nie dało się zbierać, zwłaszcza że wszystko zrobiło się mokre. No to poszedłem na grzyby, ale że krzaki były mokre, to po chwili zdecydowałem się zbierać grzyby spacerując po ścieżce (nawet kilka czubajek w ten sposób zebrałem).

Znalazłem nawet jakiś rurkowy, ale okazał goryczakiem żółciowym... całą kolonię goryczaków znalazłem. U nas goryczak nazywany jest szatanem.

Ale i tak opłacało się zejść tutaj z drogi, bo obok rósł podgrzybek.

Porównanie grzybów - goryczak ma miąższ biały (podgrzybek żółty, niebieszczejący po dotyku), poza tym łatwo go poznać po polizaniu... jak będziecie pluć, by pozbyć się smaku, zrozumiecie dlaczego nazywa się goryczak. W zasadzie nie jest trujący, a tylko niejadalny, właśnie ze względu na tę goryczkę.

Jak przestało padać, to zebrałem jeszcze trochę jagód, ale z krzaczków rosnących przy dróżce, bo było bardzo mokro.

W drodze powrotnej jeszcze zatrzymałem się po grzybki rosnące przy drodze... las był mało zakrzaczony, głównie w mchach i borówkach (brusznica), więc dobrze się chodziło... a w tym miejscu rosło naprawdę dużo czubajek, to zatrzymałem się na dłużej.

Następnego dnia kozaki (czerwone) pojawiły się na rynku... hmmm, to chyba już jakiś odwrót znad Rawki, który będzie na dniach.

Aha, jagody jak na razie jadłem z krzaka, łyżeczką, z cukrem, z cukrem i jogurtem, z cukrem i śmietaną, z cukrem i bitą śmietaną,  z cukrem i śmietaną jako polewa do pierogów z serem, pierogi z jagodami, naleśniki z jagodami, jagodzianki (kupne)... co by tu jeszcze?

Kluska nie lubi pierogów z jagodami, więc jej zrobiłem ruskie

x4 - zawsze jak chodziłem/jeździłem na jagody, to podczas zbierania jagód, spomiędzy jagodzin uzbierało się trochę czubajek i dziś właśnie tak było. Gwiazda dnia - Kubek z Ziołem

| 19:29 poniedziałek, 18 lipca 2016 | linkuj Jest napisane na kubku, ale znów mi gdzieś go upchnęły i nie mogę znaleźć... jak znajdę, to napiszę, przypomnij mi jakbym zapomniał.
Gość wariag | 06:52 sobota, 16 lipca 2016 | linkuj Jakim ziołem ?
| 20:08 piątek, 15 lipca 2016 | linkuj Dodałem jeszcze fotkę Kubka z Ziołem :-)

@wariag - a, bo myślami chyba byłem jeszcze przy fotce powyżej tego tekstu ;-)

@dornfeld - nawet gdyby już więcej grzybów nie było, to ten sezon i tak jest u nas lepszy od zeszłego... byliśmy wtedy w jakiejś suchej dziurze, wszystkie deszcze nas omijały z jednej lub drugiej strony i w lesie było tak sucho, że nawet czubajki nie rosły (które niezawodnie są zawsze).
dornfeld
| 15:22 piątek, 15 lipca 2016 | linkuj U mnie też pojawiły się podgrzybki, pierwsze w lipcu. Co prawda miłe złego początki, ale w tym wypadku może się to nie sprawdzić i może być bardzo dobry sezon.
Gość wariag | 14:57 piątek, 15 lipca 2016 | linkuj @Meteor - ale żeby gorzkola nazywać blaszkowym to trzeba być pod wpływem denaturatu ;) Rurkowy ci on.
| 10:41 piątek, 15 lipca 2016 | linkuj O - to rozumiem: na większości zdjęć jedzenie :)
| 10:01 piątek, 15 lipca 2016 | linkuj Aha, u nas goryczaka nazywa się szatanem
| 09:59 piątek, 15 lipca 2016 | linkuj A nie mocząc w denaturacie przez tydzień? ;-)
Gość wariag | 09:04 piątek, 15 lipca 2016 | linkuj @gorzkole - ponoć można się było pozbyć tej goryczy gotując je w wodzie z dodatkiem srebra. Piszę ponoć, bo nie próbowałem.

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa iaiwr