Cyklogrobbing przeddeszczowy

Sobota, 7 maja 2016 · dodano: 10.05.2016 | Komentarze 3

Ostatnio pogoda niestabilna, więc nie planowaliśmy daleko jechać, tak aby wrócić przed ewentualnymi, wieczornymi deszczami. Co prawda ICM zapowiadał że dziś padać nie będzie, ale jeszcze dwa dni temu zapowiadał że będzi i właśnie ta nieaktualna prognoza się spełniła.

Najpierw podjechaliśmy pod cmentarz w Miedniewicach, liczyliśmy na to, że tarnina zarastająca mniejszy kurhan będzie kwitła. Niestety spóźniliśmy się o tydzień, bo już przekwitła (w poprzedni weekend, przydrożne krzaki z tarniny jeszcze kwitły).

Kolejny cel, to okolice Woli Szydłowieckiej... oto potwierdzony ostatnimi badaniami archeologicznymi cmentarz naprzeciwko gajówki Modrzew.

Następnie pojeździliśmy po lasach i obejrzeliśmy dwie potencjalne miejscówki. Pierwsza to kopiec, kształt nieco rozmyty, więc w mojej ocenie jest to najpewniej naturalna formacja (zwłaszcza że obok są ze dwa wały), ale zawsze istnieje niewielka szansa że to jednak częściowo zniszczony cmentarz.

Potem jeszcze druga miejscówka, gdzie moim zdaniem są bardzo duże szanse na cmentarz - spory i regularny obszar otoczony rowem.

Jedziemy dalej i stopik w Huminie

Kurabka - tu też był cmentarz, ale zdaje się że ekshumowany. Szczątki pewnie przeniesiono do Borzymówki, albo Humina.

W majowych okolicznościach przyrody...

No i dojeżdżamy do cmentarz  w Borzymówce.

Trzeba chyba wracać, bo chmury już się zbierają na burzę

Wpis bez pociągu jest nieważny ;-)

Tradycyjny postój na ławkach przy kościele w Kozłowie Biskupim... na skarpie nad Bzurą, toteż w czasie I wojny został zniszczony

A tu upamiętnienie nieco wcześniejszej wojny (powiększenie tabliczki)

Mostek na Pisi

A potem wbijamy się w krzaki i znajdujemy bunkier

A potem transzeje na sporym obszarze otoczonym wysokim wale... wyglądało to trochę jak arena

Pora wracać, mijamy spichlerz i rypiemy do domu

A na plecach już nam siedzi chmura deszczowa

W końcu nas dogania, ale akurat mogliśmy się schować pod mostek nad Pisią Gągoliną. Są tu nawet stołki barowe. Szybko przechodzi, więc jedziemy dalej.

Ta chmura nas zahaczyła, a z drugiej strony już szła ściana deszczu... zdążyliśmy przed nią uciec. Byliśmy w domu pół godziny przed zlewą. Uff, tym razem się udało.