avatar Miejsce robienia kawy do termosu: Żyrardów. Od 2009 nakręciłem 108781.00 km z czego 15566.35 wertepami i wyszła mi mordercza średnia 16.91 km/h

Pruszków Ołtarzew

Sobota, 1 sierpnia 2015 · dodano: 21.08.2015 | Komentarze 4

Pierwszy stopik na trasie - Brwinów. Zadaszony parking rowerowy przy stacji, co prawda stojaki to wyrwikółka, ale wiatka fajna.

W pobliżu pomnik upamiętniający walki w 1939

Przy wejściu do parku są też dwie mapki z działaniami wojennymi z 1939. Jedna jest bardziej efekciarska, ale za to kompletnie nieczytelna... druga bardziej schematyczna ale przez to bardziej czytelna ale też nie do końca, bo mogli dobrać bardziej różniące się kolory na zaznaczenie pozycji z różnych dni (pomarańczowy niewiele się od czerwonego różni), oraz zaznaczyć przemarsze wojsk a nie same pozycje (powiększenie: mapa1, mapa2)

Wbijamy się do parku, na szczęście bo lekkim remoncie nie dali zakazu jazdy rowerem przez park tylko walnęli taką tabliczkę.

W parku jest plac zabaw Nivea, jeszcze z tej pierwszej akcji co postawili 100 placów na 100-lecie foirmy.

A jakby wariag nie wiedział do czego służy ten przyrząd z kolorowymi kupkami, to tu może się dokształcić (instrukcja obsługi - powiększenie)

Obok stojak z herbem miasta (niestety znów wyrwikółka)

Między Brwinowem a Parzniewiem  stoją takie cusie (jeden podobny też w Pruszkowie), wcześniej chyba nie robiłem im zdjęć, a to dlatego że zwykle są w trawach i innych krzakach poi pas lub wyżej, ale teraz obok nich biegnie ta nowa trasa rowerowa.

Górka śmieciowa w Pruszkowie

Cmentarz w Pruszkowie (d. Żbików) i kwatera wojenna z września 1939. Zaczyna się robić za gorąco i na ławeczce w głębokim cieniu za mogiłą robimy sobie postój.

Ta tabliczka chyba dużo przeszła

A obok Maryjka

Kolejne mogiły z 1939, tym razem duży cmentarz wojenny w Ołtarzewie. Przyjemny postój, bo ławeczkę przestawili w głęboki cień pod jedną z tujek

Kawałek na północ trafiamy na siłownię w polu... składającą się z jednego urządzenia, ale oprócz niego są tablice do strzelania z łuku i bramki.

Ścieżka... pieszo-rowerowa... z tym rowerowa to jakiś żart, bo wysypana żwirkiem, po którym nie da się jechać rowerem.  Ci którzy za to wzięli kasę do kieszenie powinni tysiąc razy przejechać nią w te i z powrotem na rowerze.

Ale to nie koniec fuszerek rowerowych w okolicy Strzykuł, tylko zaledwie początek. Obok tych tarch łuczniczych zaczynała się kostkowa droga dla rowerów:
- wjazd miał ładnych parę centymetrów (dup! dup!)
- na skrzyżowaniu się kończy i nie ma przejazdów dla rowerów (trzeba zejść i przeprowadzić)
-  a jadąc w kierunku Ożarowa trzeba dwa razy przejść, bo zaoszczędzili na jednym przejcćiu dla pieszych
- a kostka fatalnie ułożona, koleboce się pod kołami

My nie pojechaliśmy dalej, tylko skręciliśmy w ciąg pieszo rowerowy w kierunku Ożarowa... to znaczy olaliśmy go i pojechaliśmy asfaltem bo czymś takim to niech wykonawcy i decydenci jeżdżą.
- po drodze trzeba by 8 razy schodzić z roweru przed... gruntowymi wyjazdami z pola itp. (dobrze że nie przed każdym wyjazdem z posesji)

Nie no, był jeden przejazd rowerowy, ale w poprzek... przy czym z jednej strony trafiał w śmieszkę, a z drugiej strony w ulicę, hmm.

Oczywiście tam gdzie śmieszka się kończyła, znaku końca nie było...

... natomiast wyprowadzała na chodnik (poza kadrem nawet kostka się kończy i są stare połamane płyty chodnikowe), a żeby zjechać na ulicę trzeba zeskoczyć z pełnowymiarowego krawężnika.

A teraz wróćmy do rzeczy przyjemniejszych, czyli teren dawnej huty szkła

Znów nam przygrzało, więc postój zrobiliśmy sobie w cieniu na murku pod stacją.

Tutaj o dziwo porządne stojaki rowerowe, a nie jakieś wyrwikółka.

Jedziemy dalej w kierunku Pruszkowa i docieramy do Parku Mazowsze (plan parku)... stąd herb Mazowsza na kolumnach przy wejściu. Zwracam uwagę na szutrową śmieszkę rowerową, generalnie wygląda jakby zapomnieli polać asfaltem (albo wypełnienie się ubiło i rozniosło stąd obniżenie poniżej poziomu chodników obok). Poza tym próg na wjeździe i kulka potykacz... bardziej maskującej nie mogli chyba dać.

Obok przy wjeździe jeszcze pomniczek

Wracając zahaczamy o dwie opuszczone wille w Podkowie Leśnej (a może to jeszcze Brwinów?)

Po drodze okazało się że mur schroniska dla zwierząt ozdobiło graffiti

A pobliska kapliczka nie stoi sama, obok bowiem przybyła tabliczka... z informcacjami o kapliczce (tabliczka)

Ostatni fotostop na trasie, czyli Grodzisk i garaże ozdobione WuKaDkowym muralem