Skrajem granatowej dziury

Piątek, 22 grudnia 2023 · dodano: 28.12.2023 | Komentarze 2

A ta granatowa dziura, to nawet nazwę miała - Cyklon Zoltan. W zasadzie miałem zamiar się z nią zmierzyć już dzień wcześniej, ale kontrolnie zerknąłem na radary i zobaczywszy co się zbliża, postanowiłem zrobić sobie drugą kawę i zostać w domu... i słusznie, nawałnica była naprawdę konkretna, prawdziwa burza śnieżna, bo pioruny waliły.

Przez noc śnieg stopniał, więc ponowiłem próbę i wyskoczyłem na rundkę biblioteczną. Do Grodziska leciałem z wiatrem, tylko na niektórych odcinkach miałem trochę boczny i mogłem poczuć co mnie popycha.

Powrót to już ciężka orka pod wiatr. Wybrałem wariant nieco bardziej osłonięty przez krzaki, zagajniki i wiadukt kolejowy, ale i tak musiałem pokonać tereny otwarte przed Jaktorowem, gdzie są duże powierzchnie łąk i pól, przez co w wietrzne dni zawsze jest tam ciężko (w przypadku mordewindu). Przez większość drogi powrotnej prószył śnieg, ale ledwie ledwie, a że temperatura minimalnie powyżej zera, to śnieg był zwiewany z asfaltu i drogi pozostawały suche. Dopiero w Jaktorowie mocniej przez chwilę sypnęło i drogi zawilgły.

O ile w jedną stronę nie chciało mi się hamować na fotostopy, to z powrotem nie miałem na to siły, zresztą nic ciekawego się nie trafiło. Tak więc tylko porost na korze z odsapki na mostku w Jaktorowie.

Natomiast w Międzyborowie zaczęło porządnie sypać i już nie przestawało, a nawet się wzmagało. Zamieć zrobiła się konkretna, choć nadal brakowało jej trochę do tej z dnia poprzedniego.

A w Żyrardowie jeszcze mocniej sypnęło. Poniższa fotka została wykonana pięć minut później niż powyższa.

Jak bym się zebrał z pół godziny wcześniej, to bym zdążył przed tą zawieją... ale cóż, w sumie to trudno zaliczyć zimę, jeśli choć raz nie trafiła się jazda w śnieżycy.