Maluchowe śpiewanki

Wtorek, 26 lipca 2022 · dodano: 03.08.2022 | Komentarze 7

Skoro Klusce się podobało na śpiewankach, to postanowiliśmy pojechać na następne, tym razem organizowane przez Akademicki Klub Turystyczny "Maluch".  Do Malucha co prawda nie należymy, ale mamy znajomych z tego klubu, poza tym nieraz byliśmy w maluchowej chatce studenckiej w Beskidzie Niskim, jesteśmy też szczęśliwymi posiadaczami maluchowego śpiewnika (to jeden z ulubionych śpiewników Kluski, bo są w nim rysunki - swego czasu nawet część pokolorowała)..

Śpiewanki zaczynamy już w pociągu, bo w naszym wagonie nikogo nie. Pociąg jest z Żyrardowa a nie gdzieś z trasy, a o tej porze ludzie jeżdżą głównie z Warszawy, a nie do Warszawy.

Jako, że jesteśmy trochę wcześniej, to wbijamy się do Gmachu Głównego Politechniki, żeby pokazać go Klusce.

Aula Główna

Fotka z Marią Skłodowską-Curie

A może tak koncercik na Auli Głównej? Byłem to parę razy tu na koncertach, zwłaszcza koncert Werchowyny był niesamowicie klimatyczny - światła wygaszone, na dziedzińcu świece, chór śpiewający pieśni łemkowskie, a publiczność zgromadzona w arkadach.

Przemieszczamy się na drugą stronę ulicy, gdzie na EiTI mają być śpiewanki, ale najpierw parę fotek z mozaikami nad wejściami.

Śpiewanki może nie były w miejscu tak klimatycznym jak poprzednie, ale Klusce się podobało że uczestniczy w imprezie na uczelni. Było też bardziej kameralnie - mniej osób i "tylko" 4 gitary, oraz 2 ukulele. Co też miało swoje plusy, bo gra mniej intensywna i Kluska mogła zagrać więcej swoich piosenek. Na Jazdowie ledwie kończyła się jakaś piosenka, to zaraz ktoś rozpoczynał następną i trudno się było wcisnąć... a tutaj "było mniej agresywnych gitarzystów" (jak to trafnie określiła lavinka) i gdy trwała pauza na wybór kolejnej piosenki, to Kluska wchodziła ze swoją. No i było więcej pogaduszek w pauzach.

Ogólnie było bardzo sympatycznie, Klusce też się podobało, więc do Malucha na śpiewanki też będziemy wpadać.

Tak w ogóle była też jedna zabawna sytuacja, gdy lavinka przeglądała nowy śpiewnik klubowy, w pewnym momencie omal nie pospadaliśmy z krzeseł - otóż są tam wydrukowane ciekawe fragmenty z kroniki chatki w Ropiance i nagle trafiliśmy na mój komiks, nasza reakcja wzbudziła też zainteresowanie klubowiczów:
- Bul, bul to ty?
- Tak to ja.

Jako, że tego śpiewnika nie mieliśmy, a zawierał trochę piosenek, których w innych śpiewnikach nie ma, a na dodatek jeszcze był w sprzedaży, to drogą kupna weszliśmy w jego posiadanie. ak więc mamy już dwa maluchowe śpiewniki.

Przedruk w śpiewniku

A tu fotka oryginalnego wpisu w kronice (powiększenie po kliknięciu w fotkę):

| 21:38 czwartek, 4 sierpnia 2022 | linkuj Kiedyś przy okazji poproszę o autograf :)
| 08:38 czwartek, 4 sierpnia 2022 | linkuj @Trollking - no wiadomo, to nie ten bagaż wieków, ale ma tę zaletę że nie ma tłumów turystów, w wakacje to w ogóle tu pusto (co widać na zdjęciach, a wcale nie musieliśmy specjalnie kadrować), bo nie ma też studentów i prawie nie ma pracowników. A budynek na żywo naprawdę robi wrażenie, zwłaszcza za pierwszym razem, ale nawet n-ty raz z przyjemnością go odwiedziliśmy.

My jestesmy takimi trochę nanocelebrytami ;-) Jesteśmy dosyć aktywni po internetach (a jak widać nie tylko) i potem w różnych dziwnych miejscach okazuje się, że ludzie nas kojarzą w ten czy inny sposób. Na przykład jak kiedyś w parku w Działdowie lavinka czekała na pociąg, to zagadała ją ekipa sprżatająca park, bo okazało się że nas kojarzą - chyba z bikestatsa, no fakt wcześniej ze dwa-trzy razy jeździliśmy po okolicy, raz nawet kończąc w Działdowie.
| 08:33 czwartek, 4 sierpnia 2022 | linkuj @huann - nie ma to jak studenckie żarty ;-) Ja za pierwszym pobytem (krótkim) w Ropiance nie wiedziałem o odwiercie i nikt mi nie powiedział... za drugim chyba też, dopiero od kolego ze studiów (który był z Malucha*) mi o nim opowiedział i następnym razem jak tam byłem, to już się dopytałem jak tam trafić i okazało się, że są specjalne chatkowe kalosze na dotarcie do odwiertu i jeszcze gar do gotowania na nim (kiedyś ugotowałem na własnej menażce i to był błąd, bo sadza z odwiertu jest dosyć lepka).

*) mieliśmy algorytm szukania na naszym wydziale tego kolegi
1) Sprawdzić czy jest w Kubusiu (nasz wydziałowy bar)
2) Sprawdzić czy jest w laboratorium komputerowym
3) Jeśli nie ma ani w Kubusiu, ani w laboratorium, to znaczy że jest w Ropiance
| 21:47 środa, 3 sierpnia 2022 | linkuj @Meteor - pamiętam, jak dla kawału rozpalaliśmy odwiert i wygaszaliśmy wszelkie świeczki w chatce, jak wiedzieliśmy że zbliża się po ćmaku jakiś spóźniony wędrowny obóz po nocy.
Dla niewtajemniczonych: odwiert jest cokolwiek na bagnie - i było to w takim momencie jedyne światełko w dolinie, więc cały obóz wędrowny taplał się niepotrzebnie w błocie, zamiast iść do wygaszonej chatki ścieżką obok ;D
| 21:34 środa, 3 sierpnia 2022 | linkuj Tak się zostaje gwiazdą :) Piszę nie tylko o Klusce, ale też o Tobie, Panie Bulu (nie mylić z - a fuj! - Komorowskim!) :)

Fajna ta polibuda. Krakowskie Collegium Maius to nie jest, ale wrażenie robi.
| 20:58 środa, 3 sierpnia 2022 | linkuj @huann - koniecznie ilustrowaną :-) O ile mi wiadomo, to nie ma, za to jest gaz (nielimitowany na odwiercie).
| 20:42 środa, 3 sierpnia 2022 | linkuj Kiedyś miałem taki pomysł wakacyjny, by obejść w 2 miesiące wszystkie bazy i chatki (w tym, rzecz jasna także Ropiankę;) i zrobić z kronik antologię poezji i prozy chatkobazowej wybierając co smaczniejsze kąski :) Teraz to w sumie łatwiejsze, bo można zrobić zdjęcia ciekawych stron w liczbie nieograniczonej dzięki telefonom. Tylko czy w AKT Maluch w Ropiance jest już prąd?...

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa ciepo