Świdośliwa, maliny, jagody

Piątek, 17 lipca 2020 · dodano: 04.08.2020 | Komentarze 6

Po czym poznać początek żniw? Po korkach na A2... serio! Otóż tego dnia ponoć na A2 z naczepy do rowu spadł kombajn, tylko nie jestem pewien, czy to korki spowodowane tym wydarzeniem, bo raz była mowa o wypadku pod Wrześnią, a drugi raz pod Wiskitkami (może dwa kombajny spadły?). A dwa dni wcześniej inny kombajn spadł, również na A2  tylko pod Świeckiem. Taka nowa świecka tradycja na początku żniw.

Korek w obu kierunkach, bo na obu połówkach autostrady puszczali samochody tylko jednym pasem.

Tego drapieznika spotkałem siedzącego na słoppie, ale zaraz poleciał.

Główny cel wypadu - nazbieranie świdośliwy.

Przy okazji nazbierałem trochę malin, a potem pojechałem dalej zebrać jeszcze jagód. A na fotce dojrzewająca borówka.

Kurek specjalnie nie szukałem, ale po drodze trafiło się 9 sztuk.

Pora na robale - dziś motylki

Pscółki się bzykają, gzy się gzią, a co robią motylki? (przestrojnik trawnik)

A tu trzeci próbował się dołączyć, ale nie został zaakceptowany.

Zakamuflowany latolistek.

To pozostałość po poczwarce... prawdopodobnie ćmy. Widziałem w ostatnich miesiącach bardzo podobną, ale jeszcze pełną.

Ostatnio widziałem po raz pierwszy turkucia podjadka... a tu proszę, kolejne spotkanie (w zupełnie innej miejscówce).

Z prognoz wynikało ryzyko zlewy, bo popołudniu miały krążyć jakieś burze i ulewy.  Ale nic w pobliżu nie przechodziło, jak wracałem zobaczyłem takie cumulonimbusy, ale uznałem że są za daleko by mi zagrozić i miałem rację, bo ta ulewa była dobre 130km ode mnie, pod Ostrołęką.

| 05:50 czwartek, 6 sierpnia 2020 | linkuj Dla odmiany Ty mi uświadomiłeś o zakazie wjazdu ciężkiego, powolnego sprzętu... coś tam niby w tyle głowy mi się na ten temat kolebie, ale jak pisałem poprzedni komentarz nawet o tym nie pomyślałem.

Ja mam właśnie wrażenie, że spora część kombajnów jest wynajmowana i niektóre są ewidentnie transportowane na duże odległości... no i jest kwestia transportu nowozakupionych kombajnów. Swoją drogą, to byłaby niezła podróż (niespieszna) "Kombajnem przez Europę" ;-)
| 21:53 środa, 5 sierpnia 2020 | linkuj Nie no, to że sprzęt ciężki i powolny (plus konie, rowery oraz inne zawalidrogi) mają zakaz wjazdu na drogi szybkiego ruchu to jestem świadom, ale że się je w celach wykonywania danego zadania nimi transportuje, to już dla mnie nowość :)
| 06:49 środa, 5 sierpnia 2020 | linkuj Eee, motają się chyba pająki ;-)

Taki kombajn zdaje się zbyt szybko jechać nie może, przynajmniej tak wynika z moich obserwacji na bocznych drogach... i ciocia Google potwierdza, pierwszy wynik z brzegu "udoskonalane kombajny serii T z możliwością zastosowania gąsienicowego układu jezdnego, które w transporcie mogą poruszać się z prędkością do 40 km/h. Tak imponujące osiągi będą miały istotne znaczenie dla usługodawców czy właścicieli pól rozrzuconych na dużym obszarze."

No, jakby taki jeden kombajn z drugim kombajn sam jechał A2, to korki byłyby chyba jeszcze większe ;-) A ja kiedyś widziałem transport kombajnów, jak przejeżdżałem obok jakiejś obwodnicy i to całą kawalkadę, bo w sumie z kilka kombajnów było wiezionych na naczepach, każdy z włączonymi kogutami (dlatego zwróciłem na nie uwagę).
| 20:46 wtorek, 4 sierpnia 2020 | linkuj Motylki się motają :)

Turkuć g(ł)odny :)

Nawet nie wiedziałem, że da się przewieźć (lub, jak widać, nie) kombajn. Dla mnie wyższa szkoła abstrakcji.
| 18:57 wtorek, 4 sierpnia 2020 | linkuj Ten i poprzedni nie miały jak zwiać pod ziemię, bo były na asfalcie, albo na zbitym poboczu z tłucznia.

Może i motylcżą, tylko nie ma póki co z tym słowem jednoznacznych skojarzeń ;-)
| 17:26 wtorek, 4 sierpnia 2020 | linkuj Gratki za turkucia, Raz tylko dziada spotkałem i od razu zagrzebał się w ziemii. Motylki się chyba motylczą :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa iadls