Zwierzyniec nadpisiowy

Sobota, 27 kwietnia 2024 · dodano: 06.05.2024 | Komentarze 7

Ponieważ widziałem już wcześniej pierwszą wylinkę, to nie zdziwiłem się, gdy zobaczyłem gadziogłówki zwyczajne. Jak tylko się ociepliło, larwy zaczęły wychodzić z rzeki i się przeobrażać w dorosłe ważki.

Poza tym były oczywiście różne robale, w tym wójkowate - ten egzemplarz wstępnie zidentyfikowałem jako prawdopodobnie grabierka wiosenna.

Widywałem też wcześniej sporo podobnych owadów, ale o mniejszych oczach... gdy spotkałem parki, okazało się że to ten sam gatunek, tylko dymorfizm płciowy dotyczył właśnie oczu.

Były też inne wójkowate - duże i małe na rzeżusze leśnej. Tutaj jest duży i to chyba wójek.

A tutaj te małe.

A tutaj duży i mały w towarzystwie motylka Metriotes lutarea... oczywiście na gwiazdnicy wielkokwiatowej, skoro jest ten motylek.

Trafiła się też parka Metriotes lutarea.

Owoc gwiazdnicy

Jeśli chodzi o parki, to jeszcze były takie malutkie chrząszcze na gwiazdnicy

A także naliściaki na pokrzywie

Trafiły się też biedronki - ta to chyba wrzeciążka.

A to gielas czternastokropek.

Z pająków - kwadratnik długonogi

Żylenica nadwodna

Taki cuś

To chyba jakiś sprężyk, w każdym razie skoczył jak sprężyk, czyli wyginając ciało, które wydało specyficzny odgłos kliknięcia.

Ten chrząszcz to zakliniec wiosenny, lub zakliniec (tak, ten gatunek nie ma epitetu gatunkowego) z rodziny jenkowatych, co można poznać bo dosyć dużych rogach... znaczy żuwaczkach.

Taki cusiek.

Z motylków, oprócz wspomnianego wcześniej złocistego malucha, udało się dorwać samca bielinka bytomkowca, który pożywiał się nektarem rzeżuchy.

Ostatnie kwiaty ziarnopłonu.

Po drodze jeszcze spotkanie z jakimś chrząszczem z rodziny omarlicowatych.

| 19:19 środa, 8 maja 2024 | linkuj Rewelka, zwłaszcza przeobrażenie ważki.
| 21:36 wtorek, 7 maja 2024 | linkuj @Trollking - tutaj nawet nie trzeba było dużo cierpliwości, to zaległy wpis z dosyć chłodnego i pochmurnego dnia, toteż robaczki w większości grzecznie sobie siedziały na kwiatkach i listkach, a ja spokojnie mogłem je obfocić :-)
| 23:03 poniedziałek, 6 maja 2024 | linkuj Dzieje się :)

A ja wciąż nie wiem, skąd masz cierpliwość do tylu świetnych makro ujęć :)
| 21:23 poniedziałek, 6 maja 2024 | linkuj albo 1001 drobiazgów... znaczy biedronek azjatyckich. A jak się zliczy ich kropki, to łohoho, zwłaszcza że niektóre moga mieć ich prawie 20 ;-)
| 19:39 poniedziałek, 6 maja 2024 | linkuj ...do 101 dalmatyńczyków ;D
| 19:38 poniedziałek, 6 maja 2024 | linkuj @huann - jeśli chodzi o liczbę w nazwie, to tak - są od dwukropki do czternastokropka. A poza tym to nie wiem, trzeba by sprawdzić, bo są od zerokropek do... ;-)
| 18:58 poniedziałek, 6 maja 2024 | linkuj Fajnie spotkać wśród kijaszków tylu wójaszkuw (liczba "u" i "ó" musi się zgadzać!)

Czternastokropka to chyba rekord?

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa mawia