Cyklogrobbing wrześniowy nad Bzurą

Środa, 10 września 2014 · dodano: 11.09.2014 | Komentarze 7

Jak przechodziliśmy z Kluską obok Lidla, zauważyliśmy starszego pana z rowerem i wielką przyczepką. Okazało się, że jest to Leintijs Romanovskis, czyli 74-letni rowerzysta z Łotwy, który jeździ rowerem po Europie... po powrocie do domu, szybko się zebraliśmy z lavinką i polecieliśmy pod Lidla by się wstęplować i wpisać do kroniki cyklisty. Więcej we wpisie na pocztówkach.

A potem ruszyliśmy nad Bzurę... z krótkim postojem pod kultowym sklepem w Czerwonej Niwie, gdzie wszamaliśmy bułkę z jabłkiem, pączka z jabłkiem i przeczytaliśmy tablicę ogłoszeń (klik w obrazek by powiększyć).

A stamtąd nad samą Bzurę do Kozłowa Biskupiego... na cmentarz gdzie jest mogiła zbiorowa z września 1939.

Wybraliśmy się w tym kierunku, ponieważ właśnie została opublikowana seria kilkudziesięciu skrzynek upamiętniająca bitwę nad Bzurą. Tutaj byliśmy pierwsi.

Podjechaliśmy pod kościół, gdzie zrobiliśmy tradycyjną rozwałkę.

Po czym przez kultowy mostek (z moją skrzynką) przeprawiliśmy się przez Bzurę.

W Kozłowie Szlacheckim zanotowaliśmy pewne braki... jedna skrzynka zaginęła bowiem przed publikacją, ostał się ino pokrowiec.

Cmentarz z I wojny w Złotej (z frontu nad Bzurą, ale 100 lat temu)... niedawno postawili tam tablicę szlaku frontu wschodniego I wojny. Oto zbliżenia: foto1, foto2, foto3

Rozwałka :-) zrobiliśmy i my

A po drodze kapliczka, chałupka... pamiętam że fociliśmy je po drodze  do Włocławka lat temu trzy.

A w Jeziorku trafiliśmy na kapliczkę-krzyżo-pomnik z tablicami upamiętniającymi żołnierzy wrzęsnia (foto) i powstańców styczniowych (foto).

Kocierzew... kwatera wojenna którą również odwiedziliśmy w 2011 po drodze do Włocławka.

Obok spoczywa... dziadek Józefa Chełmońskiego.

W rogu cmentarza jest skład starych, identycznych krzyży... czyżby kiedyś stały one na kwaterze wojennej z 1939, ale potem zostały wymienione?

No i skrzynka... tutaj byliśmy drudzy.

A następnie myk na Rybno.

A obok kościoła pomnik z 1931 upamiętniający poległych w walkach o niepodległość (foto tablicy)

Jest i kwatera z 1939 na cmentarzu... jest ona naprawdę duża i są ławki do rozwałki.

A oto i skrzynka, tu też byliśmy drudzy.

A z Rybna to już tniemy do domu

| 15:34 piątek, 12 września 2014 | linkuj znaczy jeszcze 55.
| 15:34 piątek, 12 września 2014 | linkuj @wariag - E nie, po prostu na certyfikatach są odznaki różnych pułków, my mamy jeszcze z 57. i 72.
Gość wariag | 13:36 piątek, 12 września 2014 | linkuj Certyfikat z odznaką 57 pułku piechoty to dzieło Poznaniaków ?
| 13:19 piątek, 12 września 2014 | linkuj Na szczęście promy ze Świ pływają niezależnie od pogody - i dlatego nimi płynęliśmy, mimo, że wychodziło dłużej, trochę drożej i z przesiadką w Ystad - rzecz dotyczy polskich katamaranów. Przedostatniego dnia spotkaliśmy ekipę, która 4 dni kiblowała z powodu sztormu w Kołobrzegu, a jak już wreszcie wypłynęli - to i tak fala okazała się być za wysoką i ich zawrócili. W ten sposób zleciała im 1/3 wyjazdu.
| 12:32 piątek, 12 września 2014 | linkuj Anu, sław pogody z tej wyspy w roku 2014 dotarła do nas jeszcze przed Waszym powrotem. Strasznie dużo ludzisków się w tym roku tam wybrało, strasznie dużo klęło na wiatr i deszcz, jeszcze więcej na odwoływanie polskich promów (ale to tych ze Świnoujścia chyba).
| 08:39 piątek, 12 września 2014 | linkuj Z rozwałek najbardziej ostatnio pamiętna to ta urodzinowa na płytach nagrobnych z podaj XVII wieku pod osłoną absydy romańskiej z XII wieku - płyty posłużyły jako ławy i stoły jednocześnie, a tuż obok stały przedchrześcijańskie menhiry - i lało, wiało i płynął przedwieczorny, bornholmski zmrok.... (patrz: 17.08.)
| 22:58 czwartek, 11 września 2014 | linkuj Fajnie się napis z tyłu ustawił. Od poniedziałku do czwartku ciepłe, pachnące, chrupiące mnią. :)

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa ziejl