avatar Miejsce robienia kawy do termosu: Żyrardów. Od 2009 nakręciłem 109683.10 km z czego 15689.75 wertepami i wyszła mi mordercza średnia 16.92 km/h

Rundka nadpisiowa

Wtorek, 14 maja 2024 · dodano: 07.06.2024 | Komentarze 4

Tradycyjna wizyta w jednym z ulubionych miejsc nad Pisią Gągoliną. W miejscu tym  jest najwięcej kwiatków wiosennych, teraz już mało co tu kwitnie, ale za to można liczyć na różne robale.

Coraz więcej świtezianek, pewnie dlatego że do świtezianek błyszczących dołączyły świtezianki modre (które są na zdjęciach.)

Oko w oko z samicą świtezianki modrej.

A tak z boku lata samiec.

Z motylków - fałdówka siostrzyczka. Kiedyś już takiego spotkałem, ale teraz wreszcie udało mi się do zidentyfikować.

A tu taki niepozorny motylek. Najbardziej przypomina mi owocówki z rodziny zawójkowatych, tylko że one mają białe przepaski, a nie szare.

Kolejny maluch - wąsateczka zawilczaneczka z rodziny wąsikowatych. Samiec, co poznajemy po długaśnych wąsikach... znaczy czułkach.

Jakie paniki, czy inne kroczniki... raz na liściu, raz pod liściem.

Przezierka pokrzywianka, to kolejny motyl, który przesiaduje pod liściami, zazwyczaj pokrzywy. Żeby go zlokalizowac, trzeba przejść przez pokrzywy (dlatego, nawet gdy jest gorąco, to zabieram ze sobą długie spodnie na zmianę... i skarpetki), albo je przeczesać patykiem. Gdy wyleci, to trzeba śledzić jego lot i patrzeć gdzie się schowa.

Żeby jednak zrobić przyzwoite zdjęcie, trzeba delikatnie odwrócić liść, którym siedzi... zwykle motyl odlatuje, ale nie jest on jakoś bardzo płochliwy, więc czasem ta sztuka się udaje.

Jakaś gąsieniczka, podobne ma szczerbówka ksieni, ale trudno mi to stwierdzić.

Hmmm... kokono-poczwarka jakiejś owłosionej gąsienicy?

Hmmm, tego owada chyba kiedyś identyfikowałem... muszę spróbować ponownie, lub poszukać.

Tego typu robalki można spotkać, na przykład na pniach powalonych drzew.

Ten na przykład oglądał dziurki w pniu (wygryzione przez inne robale), po czym składał w nich jaja, do czego przydaje się to długaśne pokładełko.

O, jeszcze jeden.

Biegowiec osowaty, chrząszcz z rodziny kózkowatych. Cztery dni wcześniej spotkałem go dokładnie na tym samym, lyb sąsiednim liściu, więc to pewnie ten sam.

Mrówcza farma mszyc.

Kuleczka pajączków. Jakbym je pzaalarmował, to by eksplodowała na wszystkie strony uciekającymi pajączkami... ale skoro udało mi się je niepostrzeżenie podejść, to tak samo cichcem się wycofałem, by ich nie straszyś.

Z pająków - kwadratnik.

I jeszcze taki

Jeszcze takie turkusowo-różowo-błyszczące cuś... już kiedyś coś takiego widziałem, ale nawet fotki nie udało mi strzelić, teraz też tylko jedną słabą, bo toto jest ruchliwe i płochliwe.

Ślimaczek

Kozłek lekarski, kwiat po kilku dniach kwitnienia wyblakł i zrobił się zupełnie biały.

Jak zlokalizować gniazdo dzięcioła? Po tym, że dziupla drze ryja.

Śluzowiec samotek zmienny, zobaczyłem go dokładnie tydzień wcześniej, wtedy był jeszcze biały, miękki. Ten pierwszy gładki, a ten z dolnego zdjęcia jeszcze grudkowaty.

A z dojazdu - margerytki z przydrożnych łąk.

Świerszcz na śmieszce.

| 21:41 sobota, 8 czerwca 2024 | linkuj @Trollking - No to dodam, że często dobrą metodą jest przejść, albo poruszać roślinnością i patrzeć co wyleci ;-)

Tu akurat dzięcioł sobie tam siedział, więc szukając dziupli na słuch najpierw znalazłem dzięcioła pod nią.
| 21:35 sobota, 8 czerwca 2024 | linkuj @Marecki - Ano, te dwa gatunki często widuję razem :-)
| 23:41 piątek, 7 czerwca 2024 | linkuj O, zdradziłeś trochę kuchni tych Twoich świetnych makro ujęć :)

Znalazłeś kolebkę Spidermanów! :)

Tak, młode dzięcioły wydzierają się na tyle, że wystarczy poczekać i się ustawić, a w końcu rodzic przyleci. Szkopuł w tym, że na kilka sekund, więc brawa za refleks :)
| 17:22 piątek, 7 czerwca 2024 | linkuj Świtezianki widywałem i wczoraj nad Ilanką i dziś nad Pliszką, faktycznie jakby dwa gatunki.. Graty za dzięcioła..

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa nyroz