avatar Miejsce robienia kawy do termosu: Żyrardów. Od 2009 nakręciłem 109683.10 km z czego 15689.75 wertepami i wyszła mi mordercza średnia 16.92 km/h

Pętelka niecenzuralna

Niedziela, 12 maja 2024 · dodano: 05.06.2024 | Komentarze 4

...znaczy przedupalna. Trzeba skorzystać z chłodnego poranka, myk do lasu i powrót w narastającym skwarze.

Wpis sprzed trzech tygodni, bo jak zwykle mam pewne opóźnienie. Kolejna fala upałów pozbawiła mnie zupełnie energii i zazwyczaj nie chciało mi się koła z domu wyściubić (poza krótkimi rundkami po mieści, a i tak w miarę możliwości rano), a jak już był jakiś chłodniejszy dzień, to deszczowy. Nawet na przygotowanie relacji na bikestatsie nie miałem energii. Teraz zaczynam nadrabiać zaległości, ale powinno pójść szybko, bo w maju za dużo jazd nie było.

Paprotki

Ostatnie wspomnienie deszczu

Celem była dolinka Suchszego Dopływu Suchej, te łąki normalnie są podmokłe i bez woderów nie ma co wchodzić, bo nawet kalosze nie wystarczają. Teraz z lasu (drzewa z prawej) do rzeczki (drzewa z lewej) dało się dojść suchą stopą, tylko miejscami było nieco błotniście.

Rzeczka też już stojąca, bez nurtu. Gdyby nie bobrze tamy, to możliwe że już byłaby sucha, kiedyś zanim się wprowadziły, przez większość roku była sucha. Zresztą, może do końca maja już wyschła.

No to parę fotek znalezisk z aktualnie nie-podmokłych łąk.

Żywokost lekarski

Na powyższym zdjęciu widać białą plamkę, to pająk kwietni czatujący na przylatujące owady. Jak widać na tym przykładzie, na fioletowych kwiatkach przyjmuje on barwę białą, gdyż w repertuarze ubarwień ma tylko żółć i biel.

To jakiś gatunek rzepichy. W grę wchodzą min. takie gatunki jak rzepicha leśna, błotna, ziemnowodna, austriacka, które zresztą tworzą między sobą mieszańce.

Coś tu chyba się wylęga/wylęgło.

A po drodze - kwitnąca czeremcha amerykańska, która kwitnie z miesiąc później niż zwyczajna. .. to było w połowie maja, bo teraz już są zielone owoce.

Na jednym drzewku zauważyłem dziwnie zniekształcone kwiatostany, było takich kilka lub kilkanaście. Na sąsiednich drzewkach nie zauważyłem takich, ale wszystkich dokładnie nie przejrzałem, więc łatwo mogłem gdzieś przegapić, jednak jakby wszystkie były w takim stopniu przez coś zaatakowane, to bym raczej wypatrzył.

Czarny bez, który kwitnie dosyć nierównomiernie, bo jeszcze do tej pory można znaleźć kolejne kwitnące krzaczki.

| 16:36 czwartek, 6 czerwca 2024 | linkuj @Trollking - też bym nie pamiętał, ale od czego jest pamięć zewnętrzna... znaczy zdjęcia ;-)
| 16:35 czwartek, 6 czerwca 2024 | linkuj @Marecki - Marsjański poślizg w czasie... jest książka o takim tytule i tak mi się kojarzy ;-)

Ja kwietnika od czasu do czasu spotykam przy okazji robienia zdjęć kwiatkom, czasem bywa że zauważam dopiero po fakcie. Albo gdy przyglądam się kwiatkom czy jakiś robal tam nie siedzi. W tym roku już trzy widziałem - dwa białe i jednego żółtego.
| 23:24 środa, 5 czerwca 2024 | linkuj Ja po takim czasie bym nie pamiętał, gdzie byłem, już nie mówiąc o tym, co widziałem :)
| 20:07 środa, 5 czerwca 2024 | linkuj Tomasz znowu z przestrzałem czasowym :)
Widziałem kiedyś tego białego pająka, ale to w czasach gdy na żaden aparat nie mogłem sobie pozwolić :)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ejdzi