Co tam panie w grzybni?

- 36 lejkowców dętych
- 16 borowików
- 1 maślak żółty

Mniej więcej w ten sam rejon, co cztery dni wcześniej. Liczyłem na to, że jakieś nowe grzybki wyskoczyły, może podrosły te które przegapiłem, no i liczyłem na to że nie zostały wyzbierane podczas weekendowego najazdu (ale rejon ten jest trudniej dostępny, dalej od parkingów i dróg niż inne fragmenty lasu, więc mniej osób się tu zapuszcza).

Udało się znaleźć pierwsze w tym roku lejkowce dęte.

Oto kolejne etapy życia lejkowca:
- jeszcze nie rozwinięte
- rozwinięte w trąbkę
- zszarzałe (tych nie bierałem)

Orkiestra dęta z lotu ptaka... a właściwie pszczółki.

Kolejna porcja kurek uzbierana

Oraz prawdziwki, niestety połowa kompletnie robaczywa, a wszystkie ogonki do odkrojenia, to normalne przy takiej pogodzie jak w lato... w zasadzie niby jeszcze jest lato.

Trafił się jeden jedyny maślak żółty.

Obiecałem sobie, że nie będę ruszał zajączków, no bo przy takiej pogodzie prawie zawsze są robaczywe, a nawet jak się jakiś trafi dobry, to zyska niewielki, bo to małe grzybki. Ale nie mogłem się powstrzymać i kilka co ładniejszych sprawdziłem, ale wszystkie robaczywe.

A ten, to nawet jakby chciał, to by nie mógł zbyt wysoki urosnąć.

A ten grzybek wygląda prawie jak muchomor rdzawobrązowy, który czasem zbieram, ale ma bardziej żółty kapelusz. Możliwe, że to któryś z pokrewnych gatunków, na przykład muchomor szarawy, który jest szary i kiedyś oba były opisywane jako odmiany jednego gatunku.

Grzybek albinosek.

Trafiły się też śluzowce

A tu taka ciekawostka, dwa zdjęcia wykonane w odstępie ok. 20 minut.

Kolejny śluzowiec - gładysz kruchy

A to chyba jakiś grzybek, ale śluzowca też nie mogę wykluczyć

Dostojka malinowiec z nieco podniszczonymi skrzydełkami.