Między deszczami

Wtorek, 16 maja 2023 · dodano: 22.05.2023 | Komentarze 3

Dzień przerwy w deszczach, całkiem przyjemny bo chłodnawy, temperaturowo optymalny, nie było słońca które by nadmiernie przygrzewało. Korzystając z pogody wykręciłem rundkę biblioteczną, a wracając zahaczyłem o miejscówkę przy CMK, gdzie udało się znaleźć trochę robali.

Na początek zielony pająk - szkarlik zielony.

Z pajęczaków wpadł jeszcze kosarz.

A teraz motylki - plamiec nabuczak. Te ciemne kropki na środku skrzydeł, to tak zwana przepaska środkowa, która u różnych egzemplarzy jest w różnym stadium kompletności. Teraz udało mi się trafić na motylka z przerywaną, ale wyraźnie zaznaczoną i drugiego u którego praktycznie jej brak. Jeszcze nie spotkałem takiego z  kompletną, ciągłą przepaską.

Witalnik nostrzak

Tego trudno zidentyfikować, bo jest sporo motylków o podobnych wzorach, chyba jakiś paśnik.

Wietek

I... eee... jeszcze jeden motylek

A ten się nieźle schował

Z motylków w postaci larwalnej - barczatka napójka

Oraz takie gniazdo gasienic

Oczatka, największa krajowa biedronka

A te chrząszcze już widywałem na kwiatkach, ale nigdy w takiej ilości na jednym kwiatku... może dlatego, że tutaj mało kwiatków było.

Parka chrząszczy, której przerwałem zbliżenie i czeka aż sobie pójdę

Ścierwiec, zdziwiłem się że spotkałem go na pokrzywie, bo zwykle znajduję go przy jakiejś padlinie.

Krzywonóg półskrzydlak

Rębacz pniowiec, mimo tak złowieszczej nazwy, jego larwy co prawda żywią się drewnem, ale martwym.

Stadko mszyc, u dołu mróweczka pastuszek

I... takie coś

A to nie są jakieś zwykłe kłębki włókienek, nie jest to np. puch towarzyszący nasionom topoli

To też są robale

Głóg kwitnie

Trzmielina też

I jakiś groszek

Na przjejeździe

A tutaj przydałaby się tabliczka "Strzeż się winniczka"