Leśno-upalna pętelka motylkowa

Środa, 11 maja 2022 · dodano: 14.05.2022 | Komentarze 1

Uff, trochę za gorąco, nawet w krótkich spodenkach, krótkim rękawku i sandałkach...  toteż starałem się schronić w lesie, żeby nie upiec się na słońcu.

Klejnotem wycieczki był zdecydowanie zieleńczyk ostrężyniec z rodziny modraszkowatych. Kilka takich motyli spotkałem w lesie sosnowym z dużą ilością krzaków jagodowych. Takie błyszczące skrzydełka ma tylko od zewnątrz, natomiast w środku są brązowe, co czasem było widać jak przesuwał skrzydełkami.

Modraszek, lepszego zdjęcia nie udało się zrobić, bo mi uciekł.

To też może być motylek, ale nie musi

W lesie to tyle, było jeszcze sporo cytrynków i pawików, ale za nimi nie latałem, było też kilka innych motyli, których nie udało się schwycić w obiektyw.

Poza tym kilka wpadło mi na łączce nad Pisią - plamiec nabuczak, to w zasadzie motyl nocny, ale można go też spotkać czasem w dzień (co zresztą widać na zdjęciu). Jeśli chodzi o wygląd, to ma on przepaskę środkową, która czsem jest, a czasem zanika... tutaj jest taka w zaniku, w postaci linii plamek. Dobrze jest to zobrazowane w Wikipedii.

A poza tym osadnik egeira, już bywalec na moim bikestatsie

Oraz rusałka kratkowiec, również często tu gościła ostatnio.

Jajo... w zasadzie pół jaja... a jeśli być precyzyjnym, to pół skorupki jaja.

Zielony tunel

Z innych robali trafił się taki chrząszcz

Jupi! Będą małe chrząszcze!

Z tym równonogiem mam problem jeśli chodzi o identyfikację. najbardziej podobny jest do kulanki która podobnie zwija się w kuleczkę, ale nie znalazłem żadnej (ani równonoga z innych rodzin) z takimi pomarańczowo-czerwonymi plamkami.