Kolejne prace ziemne w żwirowni

Czwartek, 9 lipca 2020 · dodano: 27.07.2020 | Komentarze 8

Ostatnio się podobało, więc jedziemy znów do żwirowni pod lasem.

Lektura w czasie podróży

Ostatni odcinek, Kluska prowadzi

Łąka,,, pamiętam jeszcze jak na dnie tego wyrobiska był tylko piach i błoto.

Dziś wydeptaliśmy sobie labirynt ścieżek i tajną bazę... jesienią tu trzeba wrócić.

W sporej części łąki roślinność była większa od Kluski... a często też ode mnie.

W tym kadrze jest co najmniej sześć ślimaczków

Kontynuujemy budowę hotelu dla robali.

Serdecznie witamy wszystkie robale!

Skorupka zatoczka, potem jeszcze przybyła błotniarki

lavinka w międzyczasie zagęściła ścianę półszałasu

Pora na stałą rubrykę: "Kwiatki"

Czarcikęs łąkowy

A to chyba dzwonek skupiony

A teraz pora na rubrykę "Robale"

Świeżo przepoczwarzona biedronka

Jasna ciemka

Ale tytuł "Robal dnia" zdobywa ta oto gąsienica

Edit - udało mi się ją zidentyfikować, jest to wieczernica olszówka. Nic dziwnego, że jej wcześniej nie znalazłem, bo to żaden z kolorowych motyli dziennych (co by sugerowała taka egzotyczna gąsienica), tylko jedna z ciem.

Jeszcze rubryka "Skały i minerały", dziś prezentujemy zdobywcę tytułu "Skamieniałość dnia"

A ponieważ niedawno Kluska kiedyś powiedziała, że na urodziny chciałaby "jakiś ładny kamyk", to szukałem też takiego obiektu... zakwalifikowałem te dwa, a ostatecznie zdecydowaliśmy się na ten po prawej, który z pomocą huanna zidentyfikowaliśmy jako prawdopodobnie krzemień pasiasty.

| 21:27 wtorek, 18 sierpnia 2020 | linkuj Faktycznie :) Tak sądziłem.

No dobra, nawet nie podejrzewałem :)
| 11:04 wtorek, 18 sierpnia 2020 | linkuj Udało mi się zidentyfikować tę czarno-żółtą gąsienicę - Wieczernica olszówka :-)
| 19:58 środa, 29 lipca 2020 | linkuj Ano tak. I niechcący można mieć dinozaura swojego imienia :) Jakiegoś meteorusa rexa :)

Tygrysy... nooo, z grubsza :)
| 07:03 wtorek, 28 lipca 2020 | linkuj A odnośnie gąsienicy, może w stadium larwalnym tak wyglądają tygrysy? Przepoczwarzają się potem w tygrysiątka skrzydlate i lecą do Azji, gdzie po przytyciu tracą skrzydła?
| 07:01 wtorek, 28 lipca 2020 | linkuj Faktycznie z punktu widzenia dziecka robale są ciekawsze od skał... z drugiej strony dzieciaki lubią kamienie, jednak łatwo tu przedobrzyć i zanudzić. Dzieciaki jak coś ciekawego znalazły w piaskownicy, to zaraz do mnie przynosiły z pytaniem co to, co prawda na geologii niezbyt się znam, ale czasem coś mogłem na ten temat powiedzieć, a na pewno stwierdzić że to pomarańczowe to nie bursztyn ;-) I dotyczy to nie tylko powyższego zdjęcia, ale też autentycznego pytania z piaskownicy.

Nasza okolicy jest niezbyt ciekawa geologicznie - piochy, żwiry, iły... głazy narzutowe! Z ciekawszych u nas geologicznie miejsc bywamy w żwirowniach, ale staram sie nie zanudzać Kluski (wykorzystuję chwilę, gdy jest zajęta by samemu pogrzebać w kamulach), kamienie zwłaszcza większe wykorzystujemy do budowli itp. i mamy z nimi kontakt przy okazji wielu innych zajęć i zabawy. Z drugiej strony Kluska sama z siebie przywozi różne kamyki, więc jakieś zainteresowanie jest, a jak zażyczyła sobie ładny kamyk na urodziny, to się autentycznie ucieszyłem i stwierdziłem że trzeba się postarać i sprostać oczekiwaniom i wykorzystać zainteresowanie (dołączam ręcznie wykonaną książeczkę z metryczką tego kamienia - miejsce znalezienia, co to jest krzemień, ciekawostki itp.)

Jeśli chodzi o mnie, to też jakoś bardzo zakręcony na punkcie skał i minerałów nie jestem, ale hołduję zasadzie że "wszystko jest ciekawe", to jest moje motto, toteż troszeczkę nimi też się interesuję... ostatnio najbardziej mnie kręcą skamieniałości, odkąd odkryłem że w materiale naniesionym przez lodowiec jest sporo tego prehistorycznego salcesonu, zwłaszcza że taka żwirownia jest jak pudełko czekoladek, nigdy nie wiesz na co trafisz (parafrazując cytat z Forresta Gumpa).
| 20:54 poniedziałek, 27 lipca 2020 | linkuj Na tzw. "kamulce" mój ojciec mnie wyciągał od dziecka, lataliśmy po kamieniołomach i polach, to było takie nuuuudne, że hej. Ale w sumie miło zobaczyć, że kogoś jeszcze to kręci :)

Gąsienica żywa, więc ciekawsza, i to jak. Świetna! Jakby tygrysy miały wybór, to pewnie tak by wyglądały za młodu :)
| 19:01 poniedziałek, 27 lipca 2020 | linkuj Bardziej czasopismo ze stałymi rubrykami ;-)
| 17:09 poniedziałek, 27 lipca 2020 | linkuj Istny atlas ilustrowany w odcinkach ;-)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa csiet