avatar Miejsce robienia kawy do termosu: Żyrardów. Od 2009 nakręciłem 108781.00 km z czego 15566.35 wertepami i wyszła mi mordercza średnia 16.91 km/h

po mieście

Piątek, 19 czerwca 2020 · dodano: 29.06.2020 | Komentarze 7

Parę jazd po mieście

Przy obecnych zasadach wypożyczania, w tej bibliotece nie trzeba przypinać roweru... a w innej bibliotece w zadaszonym centrum handlowym, można nawet wypożyczać nie zsiadając z roweru.

Z cyklu robale - jakaś biedronka

Ale lipa

Cykoria podróżnik w podróży dookoła osiedla

W Żabim Oczku kwitną nenufary vel lilie wodne vel grzybienie białe (odmiana o kwiatach różowych). W sumie niedawno chyba je tu zasadzono, zauważyłem je w zeszłym roku, ale miały mniej kwiatów (może dwa naraz kwitły), poza tym teraz zauważyłem drugą kępę.

Irysy vel kosaćce są obecne nad Żabim Oczkiem od dawna

Tatarak

I inne trawy (tatahomar?)

Biedronka w sitowiu

Ślimaczki tamże

I takie cuś

A poza tym w eksperymencie utopiła nam się mucha. To w zasadzie hodowla kryształków, ale o ile z solą kuchenną wyszły ładnie, z octanem wapnia też jako tako, to z cukrem nie bardzo... znaczy część wody odparowała i zrobił się syrop. W sumie tez pouczające, może jeszcze osiągniemy odpowiednie stężenie, by urosły kryształki, ale chyba trzeba zagotować wodę z cukrem na starcie, a nie rozpuszczać w ciepłej wodzie.

Odkryliśmy nowa mgławicę!

A nie, to zwykły cumulonimbus

Takie tam chmurki z okna

I tęcza

Poza tym zbudowaliśmy komputer. To znaczy wpadłem na pomysł, by pobawić się w rozwiązywanie prostych zadań przy pomocy kart perforowanych. Ja zająłem się oprogramowaniem, a Kluska wybudowała komputer.

Oto nasze karty wejściowe. Kluska całkiem ładnie już przelicza niewielkie liczby na kod binarny.

Edit: to wygląda na dosyć skomplikowane, choć w rzeczywistości jest dosyć proste. Toteż wytłumaczę o co chodzi z tymi kartami:

Tam są dwie liczby zapisane w układzie binarnym (8-4-2-1 to ściągawka, co na której pozycji jest), a pomiędzy nimi jakieś działanie. Jak jest jedynka, to dziurkujemy kratkę, jak zero to nie dziurkujemy. Np. na  dolnym pasku mamy:

0011 0001 0010 czyli 3 / 2

A to karty wyjściowe. W początkowo wyprodukowanych kartach zakres dostępnych liczb był dosyć ograniczony, jak wychodziła ujemna, za duża, czy ułamki, to zaznaczałem błąd. Ale potem dodałem minus jeśli liczba jest ujemna, przygotowałem karty z większymi liczbami, a w końcu dodałem resztę z dzielenia... i w zasadzie kratka "błąd" stała się niepotrzebna.

Przykład: w 3/2 wychodzi ułamek (1,5) to początkowo jako odpowiedź dawałem "Błąd" bo nie miałem możliwości zapisania takiej liczby na arkuszu odpowiedzi. Ale potem sobie przypomniałem, że w szkole gdy się wprowadza dzielenie, jest coś takiego jak reszta z dzielenia i taki arkusz "wyprodukowałem".

Na koniec fotki z prawdziwą kartą perforowaną i wykorzystane nasze karty (sporo zadań matematycznych musiałem obliczyć jako oprogramowanie tego komputera).

A tu kartka, na której Kluska przeliczała liczby z układu dziesiętnego na binarny.

| 10:46 piątek, 3 lipca 2020 | linkuj E, to jest proste, co najwyżej kwestia dobrego pokazania o co chodzi... pisząc trudniej wytłumaczyć niż na żywo, zwłaszcza że nie spodziewałem się że może to przysporzyć trudności i jakoś nie skupiłem się na tym. No przecież "to widać" o co chodzi ;-)
| 18:52 środa, 1 lipca 2020 | linkuj Wrócił jak żywy koszmar z lekcji matematyki. Wtedy też nie rozumiałem, co mówią do mnie ci przy tablicy. Ani w ząb!
| 21:08 wtorek, 30 czerwca 2020 | linkuj Trochę zrozumiałem. Ale obawiam się, że niewiele :)
| 08:15 wtorek, 30 czerwca 2020 | linkuj @Marecki - azjatycka? Pełno ich ostatnio wszędzie, ale ja je rozpoznaję na 100% w większych grupach po tym że taka kolonia jest niezwykle różnorodna

Wbrew pozorom, to akurat jest dosyć proste, tylko tak strasznie na pierwszy rzut oka wygląda. Poniżej próbuję objaśnić Trollkingowi. Nie wiem czy wystarczająco jasno opisuje. Jak się pokaże "na żywo" na przykładzie to jest dużo łatwiej wyjaśnić o co chodzi.
| 08:10 wtorek, 30 czerwca 2020 | linkuj Biedronka niestety "obca" gatunek inwazyjny..Ostatnie fotki to dlka mnie czarna magia. Ale ja zawsze byłem noga z rożnego rodzaju obliczeń.
| 06:49 wtorek, 30 czerwca 2020 | linkuj Bo to trochę skomplikowanie wygląda, ale jest dosyć proste.Wżmy pierwszą fotkę pod "komputerem", dolny pasek.

Tam są dwie liczby zapisane w układzie binarnym (8-4-2-1 to ściągawka, co na której pozycji jest), a pomiędzy nimi jakieś działanie. Jak jest jedynka, to dziurkujemy kratkę, jak zero to nie dziurkujemy. Mamy więc:

0011 0001 0010 czyli 3 / 2
Ponieważ z tego działania wychodzi ułamek 1,5 to początkowo jako odpowiedź dawałem "Błąd" bo nie miałem możliwości zapisania takiej liczby na arkuszu odpowiedzi. Ale potem sobie przypomniałem, że w szkole gdy się wprowadza dzielenie, jest coś takiego jak reszta z dzielenia i taki akrkusz "wyprodukowałem".
| 21:50 poniedziałek, 29 czerwca 2020 | linkuj Co prawda z ostatniej części wpisu nic nie rozumiem, ale... Kluska na pewno tak :)

Za to lubię te kwiatki, niedojrzałe biedronki oraz biblioteki. O! :)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ziena