Jubileuszowe spotkanie z huannem

Niedziela, 12 listopada 2017 · dodano: 26.11.2017 | Komentarze 8

Wyjechaliśmy na spotkanie z huannem, który jechał z Łodzi do Warszawy i któremu po drodze stuknęło 100 000km na tym rowerze. Chłodnawo, boczny wiatr i w ogóle... tradycyjny stopik na Pisi Gągolnie.

Umówiliśmy na strategicznie położonym przystanku w Szymanowie... byliśmy tam ze sporym zapasem, ale nie czekaliśmy bardzo długo, bo i huannowi udało się szybciej dojechać. Nie siedzieliśmy tam zbyt długo, żeby nie marznąć i dalej ruszyliśmy razem.

Rozlewiska nad Pisią połączonych wód w Szymanowie.

Rowerzyści w Kaskach? To musi być gmina Baranów!

Głowna rozwałka w Kaskach przy nowo wybudowanej tężni na tyłach biblioteki gminnej.

Tężnia już nie działa, dlatego próbujemy się inhalować wywąchując resztki solanki spomiędzy gałązek.

Między Szymanowem a Kaskami wyszło na chwilę słońce i zrobiło się przyjemnie ciepło, ale potem zaszło z powrotem i znów powiało chłodem. A ponieważ  lavinka skarżyła się, że marzną jej końcówki (dłonie i stopy), to choć planowaliśmy początkowo potowarzyszyć huannowi nieco dłużej, to jednak zaraz za Kaskami pożegnaliśmy się i odbiliśmy w kierunku Żyrardowa.

Pisia Tuczna i rozlewiska... oczywiście z dedykacją, jakżeby inaczej.

huann jak zwykle dostarczył nam pakiet materiałów promocyjno-turystycznych. Tym razem np. książeczkę Śladami Reymonta w łódzkim, czy przewodnik mazowieckiej części Szlaku Frontu Wschodniego. Oprócz tego garść pomniejszych broszur, nowy Bitewnik Łódzki, trochę smyczek i innych fantów przydatnych do napełniania skrzynek, np. cały pęk smyczek łęczyckich (szkoda że nie mieliśmy takich jak byliśmy tego roku w Łęczycy, byśmy tam wrzucili do skrzynki).

Co do Szlaku Frontu Wschodniego I Wojny Światowej, to z tej publikacji wreszcie dowiedziałem się jaki ma przebieg w woj. mazowieckim., bo do tej pory nigdzie nie widziałem (były tylko lokalizacje tablic). Tak w ogóle, to jest to szlak samochodowy (ciekawe, czy ktoś w ogóle korzysta z takich szlaków?), który powstał na stulecie I wojny. Miał przebiegać przez 8 województw i zdaje się że wg. planów miał być ukończony w 2015, przy czym w małopolskim tablice stały już na początku 2012 (jeśli nie wcześniej), a w łódzkim drogowskazy stawiano jakoś na przełomie 2015/16.

Problemem tego szlaku jest to, że nie ma jednej strony na której można by znaleźć jakiś ogólny przebieg szlaku... przy czym po internetach można znaleźć mapkę z projektem całego szlaku (mapa jpg) i może nawet nie warto by jej linkować, bo w części województw ostateczny przebieg różni się trochę, a czasem całkowicie od tego projektu, gdyby nie to że trafił na materiały oficjalne (np. mapa łódzka, przewodnik świętokrzyski).

W ogóle w każdym województwie inaczej, a do informacji o szlaku i jego przebiegu w poszczególnych województwach nie tak łatwo dotrzeć... czasem są jakieś publikacje papierowe (mapa, przewodnik) jeśli uda się je zdobyć i tylko niektóre dostępne w wersji cyfrowej, czasem jakaś specjalna strona szlaku, czasem jakieś mapki krążą po internetach, czasem są na tablicach w terenie... a właśnie, w terenie też jest różnie, czasem są to tylko tablice przy obiektach na szlaku (mazowieckie), czasem tylko drogowskazy na trasie (łódzkie), czasem jedno i drugie (małopolskie, podkarpackie), a w pozostałych województwach nie wiem.

Poniżej małe zestawienie materiałów online do których udało mi się dotrzeć, dołączam jpg-i mapek znalezione w internecie luzem, czasem konwertowałem z przeodnika w pdf-ie, albo robiłem zdjęcia z materiałów papierowych niedostępnych online. Może jednak ktoś chce skorzystać z tego szlaku i mu się przyda :-)

MAZOWIECKIE - mapa północ (jpg), mapa południe (jpg), strona szlaku z tablicami

ŁÓDZKIE - mapa (jpg) + legenda (jpg)

ŚWIĘTOKRZYSKIE - przewodnik (w 3 plikach + mapa 100 MB) (linki)

MAŁOPOLSKIE - mapa (jpg),  mapa (online), przewodnik (linki), oraz strona szlaku

PODKARPACKIE - szlak 1 mapa (jpg), strona szlaku 1szlak 2 mapa (jpg)

LUBELSKIE - mapa (online)

PODLASKIE - nic nie znalazłem, w ogóle tam powstał?

WARMIŃSKO-MAZURSKIE - mapa (jpg), przewodnik (pdf)

| 17:09 poniedziałek, 27 listopada 2017 | linkuj Oraz co wolno wojewodzie... to za to tobie by potrącili z premii ;-P
| 16:33 poniedziałek, 27 listopada 2017 | linkuj Każdy Marszałek własną las...tfu, rzepkę skrobie sobie!
| 11:55 poniedziałek, 27 listopada 2017 | linkuj Swoją drogą brak współpracy między województwami skutkuje takimi kwiatkami, że czasem poszczególne odcinki szlaku nie łączą się ze sobą ;-) np. południowy mazowiecki jest zawieszony w powietrzu.
| 11:52 poniedziałek, 27 listopada 2017 | linkuj Jak w terenie to wygląda, to nie komentuję, bo nie wiem jak w każdym z województw to wygląda... natomiast brakuje jakichś zbiorczych informacji o przebiegu szlaku, bo jeśli są to nieaktualne. Zresztą co tu dużo gadać, w poszczególnych województwach trudno się czasem doklikać do informacji o przebiegu szlaku, czasem nie ma nic (np. podlaskie, a lubelska mapka jest chyba nieoficjalna zrobiona przez kogoś).
| 09:05 poniedziałek, 27 listopada 2017 | linkuj Szlak samochodowy, bo długaśny. Powstał dzięki porozumieniu 8 województw - konkretnie odpowiednich komórek w Urzędach Marszałkowskich (Łódzkie - Departament Sportu i Turystyki). Ale co w terenie które województwo zrobiło - to pewnie zależało od kasy i dobrej woli urzędników. Być może stąd te rozbieżności. U nas za przebieg szlaku odpowiadali p. Tomasz Dronka i p. Michał Jagiełło.
| 20:05 niedziela, 26 listopada 2017 | linkuj Wesoło będzie, jak ktoś będzie próbował dojechać samochodem do cmentarzy na górę Kamień (podkarpackie) ;-P
| 19:47 niedziela, 26 listopada 2017 | linkuj Dużo kilometrów trzeba przejechać, by zwiedzić cały szlak i może dlatego jest to szlak samochodowy.
| 16:46 niedziela, 26 listopada 2017 | linkuj Jedna odhuańska smyczka już się zafantowiła w Warszawie. W sumie gdyby tak je ukretowić? ;)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa accza