Linia Mołotowa dzień 3

Poniedziałek, 20 czerwca 2011 · dodano: 21.06.2011 | Komentarze 3

Linia Łomotowa zwana też Linią Poziomkową. PO Podbiele i PO Skłody

Kategoria mazowieckie, wyprawki

| 20:02 środa, 29 czerwca 2011 | linkuj Dzięki za info o bunkrach, to faktycznie ciekawy temat. Jeśli chodzi o rowy przeciwczołgowe, to tak z analizy map i satelity na geoportalu wynikało mi, że większość zaorana, ale w kilku miejscach (głównie w zagajnikach) mogło coś się zachować.
Marek | 20:22 wtorek, 28 czerwca 2011 | linkuj Witam...
Nie mam tu konta, więc jako "tchórz"...:)

Jeśli ktoś jest zainteresowany bunkrami w Kamionie k./Skierniewic, to oprócz 2 mogilników (przy trasie i na terenie kurników; 'zamurowanie' wygląda na stare, więc pestycydy pewnie są tam do dziś) jest w tej okolicy jeszcze kilka. Jeden z nich jest na polu babci mojego kumpla. Jak byłem młodszy, jeździłem tam. Próbowaliśmy nawet wypompować wodę, ale "starzy" w obawie, że mogą tam być jakieś "pozostałości" i że się możemy potopić - zabraniali się nawet bawić w jego pobliżu. Część z wieżyczką służyła pobliskiemu gospodarstwu jako śmietnik, więc już w latach '80-tych była zasypana, a boczne wyjścia ewakuacyjne zalane wodami opadowymi. Teraz jest zarośnięty krzakami, więc na dobrą sprawę nikt o nim nie wie. Ostatnio słyszałem od tego kumpla, że całkiem niedawno (jakiś miesiąc temu) i całkiem przypadkiem odkryto nowy, przy okazji budowy drogi (tzn. droga w tym miejscu już była, ale do tej pory polna, a teraz będą ją utwardzać/asfaltować i podczas zrywania warstwy ziemi, spych odsłonił nikomu nieznany właz, ale zaraz przysypali go tłuczniem. Podejrzewam, że albo było to wyjście ewakuacyjne od pobliskiego bunkra na polu jego babki, albo zasypana wieżyczka kolejnego bunkra na tej linii, bo jak przejeżdżałem tam ostatnio i tak się dokładniej przyjrzałem, to nawet roślinność w tym miejscu jest wyraźnie inna (karłowata: mech, dzikie jeżyny), niż wokół. A no i na polu mojego kumpla, jako na jedynym, pozostał niezasypany fragment rowu czołgowego (pozostali sąsiedzi zrównali z polami). Myślę, że bunkry są warte zachowania i ewentualnej eksploracji.

Pozdrawiam...
| 22:38 poniedziałek, 27 czerwca 2011 | linkuj Chyba jeden bunkier się zdublował. :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa dzies