avatar Miejsce robienia kawy do termosu: Żyrardów. Od 2009 nakręciłem 108725.85 km z czego 15556.55 wertepami i wyszła mi mordercza średnia 16.91 km/h

Poranno-wieczorne kursy

Piątek, 24 czerwca 2022 · dodano: 28.06.2022 | Komentarze 3

Gorąco, w ciągu dnia nie da się jeździć, więc tylko kursy poranny i wieczorny. Rano pojechałem na kurki i nie miałem zamiaru po drodze latać za motylkami, ale na drodze trafił mi się mieniak tęczowiec, więc nie mogłem odpuścić.

Z mieniakiem tęczowcem już miałem do czynienia, ale nie w tym roku i fotki wyszły bardzo słabe i teraz udało mi się to nadrobić. Na szczęście latał w jednym miejscu i co chwilę siadał na wilgotnej ziemi (tutaj płynie sobie Wierzbianka, rozchlapywana przez przejeżdżające skrótem samochody). Tak, niektóre motyle chętnie siadają na gruntowych drogach, by pobierać sole mineralne z ziemi, ten też tak czynił, co widać po wysuniętej ssawce.

Ale co ja się naczatowałem i nakombinowałem żeby uzyskać błękitny odblask skrzydełek! W locie bardzo ładnie się mieni, ale gdy siedzi, to trzeba go złapać tak, by światło padało pod odpowiednim kątem.

Edit: Ale wtopa! To nie mieniak tęczowiec, tylko mieniak strużnik (tęczowiec nie ma tego oczka na górnym skrzydełku). A to przez to, że kiedyś sfociłem i zidentyfikowałem mieniaka tęczowca i teraz pisałem to z pamięci, a nie pamiętałem że jest jeszcze jeden podobny motyl, dopiero teraz się zorientowałem.

Jeśli się to nie uda, motyl wyjdzie ciemno-brązowy.

O, tu lekko się mieni

A tu prezentuje wzorek na spodzie skrzydełek.

Usiadł mi nawet na koszulce

Przy drodze trafiłem też bielinka, wydaje mi się że kapustnik, ale dokładnie trudno mi stwierdzić, może i rzepnik.

Na serwisówce przy torach trafiłem też na gąsienicę - tam często coś spotykam, czasem nawet coś ciekawego, bo ruch niewielki ale i tak je ewakuuję (i przeganiam jaszczurki), bo od czasu do czasu jednak coś przejedzie.

Tutaj wydaje się, że jest to napójka łąkowa. Było też sporo krocionogów i jeden załapał się w kadr.

Jednak nie ruszała się, nawet gdy wziąłem ją do ręki, czy przewróciłem na grzbiet... może zdechła? A może zapadła w jakieś odrętwienie? Tak czy inaczej obfociłem i odłożyłem w krzaki, jeśli żyje to tam może dochodzić do siebie, a jeśli nie to dla innych zwierzątek będzie tam z niej lepszy pożytek, niż z rozsmarowanej po asfalcie.

Tak jak wspomniałem, celem były kurki. W najbliższej okolicy mam tylko jedną miejscówkę, ale w weekend trafiłem tam na grzybiarzy. Tym razem ruszyłem przed weekendem i udało się trochę nazbierać.

Wieczorem trafiłem na kolejną napójkę łąkówkę, tym razem ewidentnie żywą, bo nieźle zasuwała.

I jeszcze jakiegoś biegacza

| 15:42 piątek, 8 lipca 2022 | linkuj Ale wtopa! To nie mieniak tęczowiec, tylko mieniak strużnik (tęczowiec nie ma tego oczka na górnym skrzydełku). A to przez to, że kiedyś sfociłem i zidentyfikowałem mieniaka tęczowca i teraz pisałem to z pamięci, a nie pamiętałem że jest jeszcze jeden podobny motyl, dopiero teraz się zorientowałem.
| 10:54 piątek, 1 lipca 2022 | linkuj @Trollking - oczywiście na żywo wyglądał jeszcze piękniej, zwłaszcza w locie... dobrze że nie uciekał z miejscówki, bo tak to i wytrwałość by nie pomogła.
| 21:01 wtorek, 28 czerwca 2022 | linkuj Ale super zmiennobarwne ujęcia tego mieniaka. Szacun za wytrwałość :) Motyl zasługuje na swą nazwę.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa aoree