Kwiatkowycieczka pełną gębą

Niedziela, 27 marca 2022 · dodano: 01.04.2022 | Komentarze 3

Co prawda pierwsza kwiatkowycieczka nad Pisię już była, ale taka na pół gwizdka... bo co to niby jest? Dwa kwiatki na krzyż? Ale sześć dni wiosną to jak cała epoka i tym razem efekty poszukiwań były lepsze.

Zacząłem od śledziennicy skrętolistnej.

Przylaszczka pospolita była już poprzednio, ale tym razem ze względu na zimny poranek kwiatki były w większości zwinięte (choć dało się jeden, czy dwa znaleźć rozwinięte).

Również złoć żółta nie była nowością i  też w większości pozwijana, ale na słońcu zaczynały rozkładać płatki.

Zawilce gajowe już widziałem, ale w innym miejscu. I też musiałem poszukać takich co choć trochę się rozwinęły tego poranka.

Ale zawilce żółte już były nowością i po raz pierwszy w tym roku goszczą u mnie na bikestatsie (podobnie jak kolejne trzy kwiatki)

Pojawiła się kokorycz, prawdopodobnie pełna, trzeba by sprawdzić bulwę, czy jest pełna (wtedy kokorycz pełna), czy pusta (wtedy kokorycz pusta), kiedyś sprawdziłem i wydaje mi się że była pełna (stuprocentowej pewności nie miałem), a nie będę powtarzał tej procedury za każdym razem.

Ziarnopłon wiosenny dopiero zaczyna się rozwijać, na pełen rozkwit trzeba jeszcze parę dni poczekać.

Za to miodunka ćma pięknie kwitła. Bardzo się cieszę, że znalazłem to stanowisko miodunki (rok, albo dwa lata temu) i to lepsze niż dotychczasowe, a tuż obok podstawowej nadpisiowej miejscówki kwiatkowej - dzięki czemu mogę większości kwiatków wiosennych poszukiwać w jednym miejscu (przylaszczki też niedawno odkryłem tutaj powyżej doliny Pisi). A miejscówka lepsza od poprzednich, bo nasłoneczniona skarpa i tutaj kwitnie wcześniej.

W ogóle kiedyś mówiłem na ten kwiatek miodunka plamista, bo tylko taką miodunkę tego pokroju miałem w atlasie, dopiero niedawno wraz z dostępnością różnych atlasów online mogłem to zweryfikować i do tej pory nie pamiętam jaka to miodunka, za każdym razem muszę to sprawdzać. Miodunkę plamistą zapamiętywałem w ten sposób, że jak człowiek je ciekły miód, to zawsze się poplami i lepi.

Pisia, wczesnowiosenny widok na dolinę ze skarpy miodunkowej. Niedługo pojawią się liście i  choć widok w realu nadalbędzie, to na zdjęciach już nic nie będzie widać poza zielenią.

Widoczki na Pisię Gągolinę.

Wpis połowicznie primaaprilisowy - bo za oknem śnieg w postaci pokrywy i opadu, temperatura spadła poniżej zera (przynajmniej u mnie i w połowie kraju)... a tutaj kwiatki i słońce. Połowicznie, bo zdjęcia prawdziwe, tyle że sprzed pięciu dni.